Statystyki sprzedaży smartfonów za czwarty kwartał 2017 roku to wielki sukces Xiaomi. To jedyny producent z pierwszej piątki, który zanotował wzrost w tym okresie. Co ważne, jest to wzrost kapitalny – Xiaomi sprzedało o 96,9% smartfonów więcej niż rok temu! Liderem zestawienia jest… Apple.
2015 rok nie był zbyt dobry dla Xiaomi. Firma nie osiągnęła zakładanego wyniku sprzedażowego i niektórzy obserwatorzy twierdzili, że to już koniec brawurowych wzrostów tej firmy. Na swoje szczęście Xiaomi przemyślało sprawę, odważyło się wyjść oficjalnie poza Chiny i teraz ma powody do świętowania. Niech o tym świadczą statystyki IDC dotyczące sprzedaży smartfonów w czwartym kwartale 2017 roku.
Xiaomi jako jedyny producent w zestawieniu zanotował wzrost sprzedaży w tym okresie. Chińczycy dostarczyli na rynek 28,1 mln egzemplarzy, co w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej oznacza wzrost na poziomie 96,9%! Xiaomi przez rok niemal podwoiło ilość sprzedawanych smartfonów, co jest niesamowitym osiągnięciem. Dzięki temu firma zajęła miejsce tuż za podium, wyprzedzając tym samym Oppo i Vivo (które wyleciało z pierwszej piątki).
Sukces Xiaomi wynika z międzynarodowej ofensywy na rynkach takich jak Indie, Rosja czy Polska. Teraz Xiaomi coraz śmielej wchodzi do Europy Zachodniej (Hiszpania, Włochy) oraz powoli przymierza się do rozpoczęcia sprzedaży swoich smartfonów w USA. Jeśli firma nie spotka się tam z takimi problemami jak Huawei, to dalsze wzrosty będą nieuniknione. Dodam jeszcze, że olbrzymim hitem Xiaomi został model Redmi 5A, który przez miesiąc znalazł w Indiach ponad milion nabywców. Od niedawna model ten można kupić w Polsce.
Jeśli chodzi o pozostałe dane ze statystyk IDC, to warto zwrócić uwagę na trzy rzeczy. Po pierwsze, wszyscy producenci poza Xiaomi zanotowali spadek sprzedaży, w tym grupa pozostali. Nie najlepiej poradził sobie Huawei, a Oppo ewidentnie wypadło z formy. Po drugie, liderem zestawienia jest Apple, które w świątecznym sezonie zakupowym zazwyczaj sprzedaje najwięcej smartfonów. Warto jednak zauważyć, że nawet ta firma zanotowała spadek sprzedaży, choć i tak niższy niż Samsung.
Trzecią, choć niezwykle wartą uwagi rzeczą jest to, że w całym czwartym kwartale 2017 sprzedano 403,5 mln smartfonów, czyli o 6,3% mniej niż rok temu. Rynek smartfonów ewidentnie zwalnia i w tej sytuacji brawurowe wzrosty Xiaomi naprawdę mogą imponować.
#XiaomiLepsze czy #XiaomiTańsze – to bez większego znaczenia. Liczy się to, że #XiaomiRośnie i nie ma zamiaru przestać.
https://www.gsmmaniak.pl/718078/xiaomi-mi6-test/
Źródło: IDC
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Wydawałoby się, że Apple to synonim dbałości o każdy detal i skrupulatnej kontroli jakości. Tymczasem…
Jeden z najciekawszych głośników do 500 złotych doczekał się w Polsce przyjaznej przeceny. Niejaki Soundcore…
Akcje promocyjne Black Friday od zawsze wzbudzały emocje. I prawidłowo, gdyż nie zawsze czarnopiątkowe "okazje"…
Ogromna awaria Cloudflare sparaliżowała tysiące stron i aplikacji. Początkowo podejrzewano potężny atak DDoS, ale rzeczywista…
Najważniejsze usługi zostaną tymczasowo wyłączone. Bank ING nie pozostawia złudzeń, że klienci, którzy odpowiednio się…
realme szykuje kolejną odsłonę swojej popularnej serii średniaków. Nowy realme 16 Pro może zadebiutować już…