Statystyki sprzedaży smartfonów za czwarty kwartał 2017 roku to wielki sukces Xiaomi. To jedyny producent z pierwszej piątki, który zanotował wzrost w tym okresie. Co ważne, jest to wzrost kapitalny – Xiaomi sprzedało o 96,9% smartfonów więcej niż rok temu! Liderem zestawienia jest… Apple.
2015 rok nie był zbyt dobry dla Xiaomi. Firma nie osiągnęła zakładanego wyniku sprzedażowego i niektórzy obserwatorzy twierdzili, że to już koniec brawurowych wzrostów tej firmy. Na swoje szczęście Xiaomi przemyślało sprawę, odważyło się wyjść oficjalnie poza Chiny i teraz ma powody do świętowania. Niech o tym świadczą statystyki IDC dotyczące sprzedaży smartfonów w czwartym kwartale 2017 roku.
Xiaomi jako jedyny producent w zestawieniu zanotował wzrost sprzedaży w tym okresie. Chińczycy dostarczyli na rynek 28,1 mln egzemplarzy, co w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej oznacza wzrost na poziomie 96,9%! Xiaomi przez rok niemal podwoiło ilość sprzedawanych smartfonów, co jest niesamowitym osiągnięciem. Dzięki temu firma zajęła miejsce tuż za podium, wyprzedzając tym samym Oppo i Vivo (które wyleciało z pierwszej piątki).
Sukces Xiaomi wynika z międzynarodowej ofensywy na rynkach takich jak Indie, Rosja czy Polska. Teraz Xiaomi coraz śmielej wchodzi do Europy Zachodniej (Hiszpania, Włochy) oraz powoli przymierza się do rozpoczęcia sprzedaży swoich smartfonów w USA. Jeśli firma nie spotka się tam z takimi problemami jak Huawei, to dalsze wzrosty będą nieuniknione. Dodam jeszcze, że olbrzymim hitem Xiaomi został model Redmi 5A, który przez miesiąc znalazł w Indiach ponad milion nabywców. Od niedawna model ten można kupić w Polsce.
Jeśli chodzi o pozostałe dane ze statystyk IDC, to warto zwrócić uwagę na trzy rzeczy. Po pierwsze, wszyscy producenci poza Xiaomi zanotowali spadek sprzedaży, w tym grupa pozostali. Nie najlepiej poradził sobie Huawei, a Oppo ewidentnie wypadło z formy. Po drugie, liderem zestawienia jest Apple, które w świątecznym sezonie zakupowym zazwyczaj sprzedaje najwięcej smartfonów. Warto jednak zauważyć, że nawet ta firma zanotowała spadek sprzedaży, choć i tak niższy niż Samsung.
Trzecią, choć niezwykle wartą uwagi rzeczą jest to, że w całym czwartym kwartale 2017 sprzedano 403,5 mln smartfonów, czyli o 6,3% mniej niż rok temu. Rynek smartfonów ewidentnie zwalnia i w tej sytuacji brawurowe wzrosty Xiaomi naprawdę mogą imponować.
#XiaomiLepsze czy #XiaomiTańsze – to bez większego znaczenia. Liczy się to, że #XiaomiRośnie i nie ma zamiaru przestać.
Xiaomi Mi6 – test i recenzja. Niedrogi smartfon, który rywalizuje z flagowcami?
Źródło: IDC
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.