Xiaomi 16 ma pojawić się w rekordowej liczbie wariantów, a wszystkie spodobają się nam dzięki wielkiej baterii. Poznaj pierwsze szczegóły jesiennej premiery.
Najwyraźniej flagowe smartfony Xiaomi mają całkiem sporo kupujących, bo producent zdecydował się na dodatkowe poszerzenie swojej oferty. Na jesieni do sklepów trafią cztery modele Xiaomi 16, ale które z nich mają szanse na debiut w Polsce?
Xiaomi 16 zadebiutuje w aż 4 wersjach
Na początek mamy podstawowy model, którego polska premiera jest w zasadzie pewna. Nie wyobrażam sobie, żeby Xiaomi 16 ominął nasz rynek. To kompaktowy flagowiec, którego cechować będzie ekran 6.36 cala.
Poza nim pojawi się Xiaomi 16 Pro i tu mam zagwozdkę. Wydaje mi się, że nie pojawi się w Polsce, bo różnica pomiędzy nim a Xiaomi 15T Pro będzie zbyt trudna dla wychwycenia dla przeciętnego użytkownika. Z drugiej strony – 6.5-calowy ekran daje mi do myślenia.
Oprócz tych dwóch modeli zobaczymy Xiaomi 16 Pro Max. Ten – jak pisałem wcześniej – ma cechować się dodatkowym ekranem na tylnym panelu. Tu jestem niemal pewny, że będzie to smartfon zarezerwowany dla Chin. Na otarcie łez pozostaje nam Xiaomi 16 Ultra – również z ekranem 6.8 cala – którego polskiej premiery jestem w zasadzie pewien.
Wspólnym mianownikiem będzie wielka bateria
Xiaomi bardzo mocno idzie ostatnio w powiększenie pojemności baterii przy utrzymaniu rozmiarów urządzenia. Widać to również po ich flagowcach, a kolejna generacja (przynajmniej w Chinach) ma oferować nawet 7000 mAh. Tak, w kompaktowej wersji również.
Ciekawi mnie również, ile jeszcze potrwa ten przejściowy okres, w którym producenci będą zmniejszać ogniwa na potrzeby europejskiego rynku. Do tej pory nie udało mi się uzyskać odpowiedzi, skąd te problemy. Zakładam więc, że chodzi o kwestie certyfikacji i prawne.
Na szczęście jest to coraz mniej widoczne, a POCO F7 jest tego najlepszym przykładem. W specyfikacji w chińskiej wersji mamy 7550 mAh, które u nas zmieniono na 6500 mAh. To nadal kolosalne ogniwo, jak na telefon w 2025 roku.
Źródło: Kartikey Singh, opracowanie własne
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.







