>
Kategorie: Wearables

Apple odbija sobie słabą sprzedaż smartfonów niszcząc rywali na rynku smartwatchy

Choć Apple ostatnimi czasy prezentuje dość słabą formę w segmencie smartfonów, to jest taka działka urządzeń mobilnych, w której koncern z Cupertino czuje się jak ryba w wodzie. Mowa o smartwatchach, bo w tym segmencie Apple masakruje konkurencję.

Topniejąca sprzedaż iPhone’ów sprawia, że Apple musi szukać alternatywnych dróg do tego, by zasypać powstającą dziurę w finansach firmy. Jednym z pomysłem jest stawianie na różnego rodzaju usługi, takie jak Apple Music, Apple TV+ czy Apple Arcade, ale wygląda na to, że część strat udanie skompensuje aktywność koncernu z Cupertino na rynku urządzeń ubieralnych.

Apple… i długo, długo nic

Firma analityczna Counterpoint Research przedstawiła bowiem statystyki dotyczące udziałów poszczególnych firm na rynku inteligentnych zegarków i co tu dużo mówić – kolejny kwartał z rzędu Apple nie ma sobie równych w tym temacie.

Koncern z Cupertino posiada bowiem aż 35,8% udziałów w rynku i choć w tabelkach wygląda to niezbyt efektownie (wzrost o 0,3% względem Q1 2018), to w praktyce Apple zarobiło aż o 49% więcej od pierwszego kwartału 2018 roku. Potwierdzają to zresztą wyniki finansowe Apple zawarte w raporcie za pierwsze trzy miesiące 2019 roku.

Tim Cook poinformował, że Apple Watch wygenerował przychód na poziomie 5,1 miliarda dolarów, co oznacza, że przy stosunkowo niewielkim wzroście udziałów w rynku firma jest w stanie nałożyć jeszcze większa marżę na swoje smartwatche i zarobić zdecydowanie więcej niż wcześniej. I nic nie wskazuje na to, by sprzedaż zegarka z logiem nadgryzionego jabłka miała zwolnić.

Co równie ważne, Tim Cook i spółka wcale nie muszą oglądać się za siebie, bo konkurencja jest hen, daleko z tyłu. Drugie miejsce zajmuje Samsung z 11,2% udziałów (wzrost 0 3,9%), a podium zamyka imoo (9,2%). Kolejne pozycje zajmują: fitbit, Huami, Huawei, Fossil i Garmin. Reszta stawki jest więc piekielnie rozdrobniona i choć każdy wykroił dla siebie swój mały kawałek tortu, to ewidentnie nie ma (i raczej nie będzie) mocnych na Apple.

Cóż, przynajmniej w tym segmencie urządzeń elektronicznych gigant z Cupertino może czuć się prawdziwym liderem.

źródło

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Longform
  • Telefony

Oto, co niekiedy znaczą aktualne poprawki bezpieczeństwa

Jak ważne jest wsparcie aktualizacjami telefonu? Czasami jest to coś, co decyduje o życiu lub…

20 listopada 2025
  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

Kolejny kompaktowy telefon może zostać anulowany. Szkoda – to mógłby być świetny telefon

Kompaktowy telefon z przepotężną baterią oraz z rewelacyjną specyfikacją może jednak zostać anulowany. Mowa tu…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Flagowiec Apple za 6000 złotych znowu z problemami. Kontrola jakości coraz gorsza?

Wydawałoby się, że Apple to synonim dbałości o każdy detal i skrupulatnej kontroli jakości. Tymczasem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Ten promocyjny model bije na głowę markę JBL, Xiaomi oraz Samsunga. Za 374 złote nie znajdziesz lepszego głośnika

Jeden z najciekawszych głośników do 500 złotych doczekał się w Polsce przyjaznej przeceny. Niejaki Soundcore…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Orange

HA HA HA, takiej „promocji” Black Friday jeszcze nie widziałeś. Po prostu wstyd

Akcje promocyjne Black Friday od zawsze wzbudzały emocje. I prawidłowo, gdyż nie zawsze czarnopiątkowe "okazje"…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Technologie

Już wiadomo, czemu połowa internetu nie działała. To nie był atak DDoS

Ogromna awaria Cloudflare sparaliżowała tysiące stron i aplikacji. Początkowo podejrzewano potężny atak DDoS, ale rzeczywista…

20 listopada 2025