>
Kategorie: Huawei Newsy Xiaomi

Europejczycy pokochali Xiaomi, Huawei i ekrany 18:9, ale i tak kupują coraz mniej smartfonów

Klienci z Europy kupują coraz mniej smartfonów, jednak takim firmom jak Huawei i Xiaomi wcale to nie przeszkadza, gdyż te rosną jak na drożdżach. Podobnym wzrostem popularności mogą pochwalić się telefony z ekranami 18:9.

Informacje z czwartego kwartału 2017 roku pokazujące kondycję branży smartfonów zszokowały pewnie niejedną osobę, a przede wszystkim – włodarzy koncernów technologicznych. Sprzedaż sprzętów mobilnych mocno zwolniła – w porównaniu do czwartego kwartału 2016 roku do klientów trafiło aż o 6,3% egzemplarzy mniej. Spadki potwierdziły się także w pierwszym kwartale obecnego roku, gdzie w porównaniu do analogicznego okresu rok temu sprzedano 3 procent mniej smartfonów. Wiele wskazuje na to, że właśnie dowiedzieliśmy się, jaki region świata odpowiada za znaczący wkład w spadki sprzedaży tych urządzeń.

Europa hamulcowym rynku smartfonów

Ku zaskoczeniu wielu, to właśnie Europa znacząco zwolniła z wydatkami na nowe smartfony – ich sprzedaż w ujęciu rok do roku przy wykorzystaniu danych za pierwszy kwartał 2018 roku spadła o 6,3%. Co jeszcze bardziej interesujące, to fakt, że za słabe wyniki całego kontynentu odpowiada głównie zachodnia część Europy – w ciągu roku sprzedaż smartfonów spadła o 13,6% do 30,1 miliona sztuk. Za taki wynik odpowiadają głównie największe i najbogatsze rynki – Niemcy odnotowały spadek o 16,7%, Francja o 23,2%, z kolei Wielka Brytania aż o 26,2%.

Na kompletnie przeciwnym biegunie jest z kolei region centralnej i wschodniej Europy – wyraźnie widać, że mamy do czynienia z obszarem wciąż nienasyconym nowymi technologiami, bowiem w tym wypadku możemy mówić o dwucyfrowym, 12,3% wzroście sprzedaży, która wyniosła w pierwszym kwartale 2018 roku 15.9 miliona sztuk. Liderem wzrostów jest oczywiście Rosja – sprzedano tam aż o 25,4% smartfonów więcej.

Samsung liderem, ale traci – Xiaomi zwariowało

Liderem sprzedaży jeśli chodzi o sprzedaż jest oczywiście Samsung – jednocześnie jednak jest on liderem spadków, bowiem mimo sprzedanych 15.2 miliona sztuk smartfonów odnotował spadek o 15,4%. Drugie jest Apple, ale niesamowite wyniki jeśli chodzi o wzrosty wykręcają dwaj chińscy producenci. Podium zamyka Huawei, które w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku urosło o 38,6%, ale to nic przy osiągnięciu Xiaomi. Ten chiński fenomen w ciągu roku wykonał kawał roboty, co potwierdza wzrost o ponad – uwaga, uwaga! – 1000%. Niesamowite, po prostu niesamowite. W takim tempie 5,3% aktualnych udziałów w rynku bardzo szybko zostanie podwojone, a nawet potrojone. Zupełnie zasłużenie zresztą.

Ekrany 18:9 na topie

Warto przy okazji zwrócić na różnorodne trendy, które wyszczególniła firma analityczna Canalys. Uwagę zwraca chociażby fakt, że bez wątpienia jednym z najpopularniejszych trendów ostatnich miesięcy jest tworzenie smartfonów z ekranem o formacie 18:9. W pierwszym kwartale 2017 roku w Europie nie sprzedano ani jednego takiego smartfona, natomiast rok później – aż 7,3 miliona egzemplarzy w ciągu ledwie trzech miesięcy. Wzrosły także udziały smartfonów wykorzystujących moduł DualSIM – zyskały one 8% w ujęciu rok do roku.

Znacznie częściej kupujemy także sprzęty wyposażone w więcej niż 4 GB pamięci RAM – sprzedaż takich urządzeń wzrosła o 82,7%, podczas gdy udział sprzętów korzystających z mniej niż 4 GB RAM spadł o 19,6%. Ciekawostką jest także fakt, że aż o 155% więcej nabywców niż przed rokiem znalazły sprzęty z dwoma lub trzema aparatami na tyle. Generalnie więc gusta Europejczyków pokrywają się z gustami większość kontynentów na całym świecie i pokazują, że celujemy mimo wszystko w sprzęty potrafiące naprawdę wiele i oferujące odpowiednią wydajność.

Bogatszy Europejczyk rzadziej zmienia

I to tak naprawdę tłumaczy tak spore spadki w Zachodniej Europie – obywatele bogatszych państw zwyczajnie inwestują w droższe, flagowe sprzęty, które niekoniecznie wymieniają już po jednym roku użytkowania. Europę Wschodnią napędza z kolei gałąź tańszych sprzętów, co tłumaczy kapitalną dyspozycję Xiaomi – z czasem i tutaj znacznie większej popularyzacji doczekają się flagowe urządzenia, bo przecież – z czym nie można polemizować – państwa te stale się bogacą, a rozwój ekonomiczny i technologiczny państw bloku wschodniego i centralnej części Starego Kontynentu jest kwestią bezdyskusyjną.

A, no i przy takich statystykach trudno zwieńczyć ten wpis czymś innym jak zwrotem #xiaomilepsze.

źródło: Canalys

 

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025
  • Promocje

Tani Samsung z 6 latami aktualizacji, AMOLED 120 Hz i aparatem 50 MP z OIS teraz w dobrej przecenie

Aż 6 lat prawdziwego spokoju w zamian za 1200 złotych? To, a nawet znacznie więcej…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Jest dobra i zła wiadomość: ten telefon imponuje baterią, ale jego cena może sprawić, że będziesz musiał sprzedać nerkę

Pierwszy składany iPhone od Apple to urządzenie, na które fani czekają od lat. Choć premiera…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany
  • Promocje

Sprawdź te 4 promocje Black Friday Weeks! Xiaomi i Samsung taniej

RTV EURO AGD przecenia hitowe urządzenia. To smartfon Redmi z aparatem 200 MP, poręczny tablet…

20 listopada 2025