>
Kategorie: Newsy Telefony

HTC proponuje „Swag” w zamian za dobry marketing!

Wyścig zbrojeń wśród producentów smartfonów trwa w najlepsze – coraz nowsze technologie, podwójne aparaty, super szybkie ładowania i inne funkcje, dzięki którym rynek telefonów wciąż ewoluuje, a najnowsze urządzenia bronią się same. Ale co jeśli jesteś firmą z problemami finansowymi? Wtedy sprawa nieco się komplikuje…

Więc jesteś wielką firmą podbijającą świat…

W ostatnich czasach pomimo kilku wpadek modne stało się zatrudnianie ambasadorów, którzy promować mieli telefony. Robert Lewandowski nawiązał współpracę z Huawei, Google promując Pixela poszedł w stronę cięższych brzmień, a ZTE promuje zwycięzca Ligi Mistrzów – Cristiano Ronaldo. HTC w swoim marketingu postawiło na lojalnych użytkowników należących do społeczności VIP. Przywiązanie do marki to zrozumiała rzecz, wszak każdy ma swoje ulubione modele czy producentów. Na tym sentymencie HTC postanowiło zrobić kampanię marketingową.

W zamian za pisanie dobrze o U11 i bronienie go w Internecie użytkownik miał otrzymać „swag goods” co w luźnym tłumaczeniu może oznaczać modne gadżety. Marketing szeptany nie jest nową praktyką, a na stronie HTC Elevate, przenaczonej dla społeczności VIP jest jasno napisane, że usługa oferuje „szansę na partnerstwo z HTC i kształtowanie przyszłości marki”, co oznaczać może, że nie jest to testowanie pomysłu, a raczej jeden z jego celów.

Nie można jednak zapominać, że HTC nie jest wyjątkiem na świecie proponując nagrody za marketing. W 2013 roku Samsung został ukarany przez Taiwan Fair Trade Commission za całkiem podobną akcję, jednak z pewnymi różnicami. Samsung płacił ludziom za pisanie postów, podczas gdy HTC jedynie sugeruje, że może wysłać pewne drobiazgi. Drugą i ostatnią różnicą jest to, że HTC po prostu chce wypromować swój produkt używając w tym celu marketingu szeptanego, z kolei kampania Samsunga była wymierzona właśnie przeciwko HTC.

Czy to jest fair?

Zastanawiając się czy uczciwym jest nagradzanie za pisanie pozytywnych opinii w zamian za nagrody ciężko postawić jednoznaczny osąd. Ujawnione wpadki ambasadorów, o których pisaliśmy na łamach serwisu pokazują, że twarze marek reklamują telefony za pieniądze, prywatnie często używając zupełnie innych urządzeń. Moim zdaniem podobna sytuacja rysuje się w przypadku HTC, jednak na mniejszą skalę i za mniejsze pieniądze. Nieco rozśmieszyć może forma – światowa marka proponuje „swag” jako nagrodę za reklamę, ale w przypadku każdego produktu, gwiazdy promując je nie robią tego charytatywnie. Smutnym morałem tej historii jest możliwość wprowadzenia w błąd nieświadomych użytkowników, którzy zachęceni takim marketingiem kupią urządzenie, które może finalnie okazać się nie tak dobre jak w internetowych postach.

Źródło: Phonearena

Ceny HTC U11


Matt

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025