Niedawno informowaliśmy o raporcie firmy IDC, która zaprezentowała wyniki sprzedaży smartfonów za drugi kwartał 2014 roku, a dziś możemy przestawić kolejne rezultaty pracy statystyków, tym razem z firmy Strategy Analytics. Jedna z firm znajdujących się na czele stawki udowadnia, że już wkrótce, przy takiej dynamice sprzedaży, będzie rozdawać karty na rynku mobile.
Mowa o Xiaomi – chińskim producencie smartfonów – który w przeciągu ostatnich dwunastu miesięcy nadspodziewanie urósł w siłę. Firma z Państwa Środka zanotowała znaczny progres względem II kwartału 2013 roku, kiedy posiadała 1,8% udziału w światowym rynku sprzedaży. Teraz ten odsetek wzrósł aż do 5,1%, co przekłada się na 15,1 miliona sztuk sprzedanych smartfonów. Ten wynik pozwolił Xiaomi usadowić się na piątym miejscu wśród największych producentów, a pamiętajmy, iż firma w tym okresie obecna była tylko i wyłącznie na rynku chińskim.
Postępująca ekspansja na poszczególne rynki (Xiaomi MI4 niedawno zadebiutował we Włoszech) może już wkrótce sprawić, że firma szybko awansuje w rankingu na wyższe pozycje, tym bardziej, iż różnica do dwóch producentów znajdujących się wyżej wcale nie jest duża. Czwartą pozycję zajmuje Lenovo z 5,4% udziałów w rynku, a trzecie Huawei może pochwalić się wynikiem na poziomie 6,8 punktów procentowych. Lokata lidera i drugie miejsce pozostały bez zmian – to odpowiednio Samsung (25,2%) i Apple (11,9%).
Źródło: Forbes
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…
To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…
Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…
Ten RTS to bez wątpienia miły hołd dla legendarnego Command and Conquer. Mimo kilku wad…
Po zapowiedzi flagowca Sony Xperia 1 VII, fani oczekiwali kilku słów na temat Sony Xperia…
iPhone 17 Pro miał oferować warstwę antyrefleksyjną podobną do tej z Galaxy Ultra. Nowy przeciek…