Troska o bezpieczeństwo to priorytet każdej instytucji. mBank z tego powodu wprowadził nowy restrykcyjny wymóg dla klientów. Ci, którzy go nie spełnią, stracą dostęp do aplikacji mobilnej. Tylko w jeden sposób uchronicie się przed problemami.
mBank w zeszłym miesiącu zapowiedział istotną zmianę dla części użytkowników. Wynikało z niej, że posiadacze przestarzałego systemu operacyjnego utracą dostęp do aplikacji mobilnej i nie tylko. Kilka dni temu w tej sprawie wydany został odpowiedni komunikat, który zdradza, co warto wiedzieć i jak uniknąć blokady.
Jeśli macie konto w ING, podobnie jak wiele innych klientów, to musicie wiedzieć, że wkrótce doświadczycie sporych nieprzyjemności.
mBank odcina klientów od aplikacji
Fot. mBank
Wraz z nadejściem 1 października mBank wprowadzi wymóg aktualizacji systemu Android do wersji minimum 9.0 dla użytkowników aplikacji mobilnej, mBank Token oraz mBank Junior. Jak podaje instytucja, dotyczy to zarówno smartfonów, jak i tabletów. Brak aktualizacji uniemożliwi logowanie i korzystanie z funkcji aplikacji.
Użytkownicy korzystający z mobilnej autoryzacji powinni pamiętać, że po wprowadzeniu zmiany nie będą mogli potwierdzać operacji w serwisie transakcyjnym. W praktyce oznacza to konieczność zmiany sposobu autoryzacji, jeśli urządzenie nie spełnia wymogów Androida.
mBank przypomina, że urządzenia, które nie obsługują nowszych wersji systemu, należy wymienić lub przejść na alternatywną metodę potwierdzania operacji, np. hasła SMS.
Zawsze możecie przeprowadzić aktualizację aplikacji przed 1 października, aby uniknąć nagłej utraty dostępu. Wówczas przestaniecie otrzymywać aktualizacje aplikacji, jednak przez kilka tygodni nadal będziecie mogli z niej korzystać. Rzecz jasna nie jest to opcja permanentna – wkrótce i ona zostanie wyłączona – dokładna data zostanie opublikowana przez bank w najbliższym czasie.
Dlaczego po 1 października pojawią się nieprzyjemności?
fot. mBank
Aktualizacja systemu Android pozwala na korzystanie z najnowszych mechanizmów ochrony danych i minimalizuje ryzyko nieautoryzowanego dostępu do konta. Omawiane zmiany więc mają na celu zwiększenie Waszego bezpieczeństwa.
mBank podkreśla, że aplikacja mobilna zapewnia nie tylko wygodny, ale przede wszystkim bezpieczny dostęp do usług bankowych. Dzięki niej możliwe jest m.in. mobilne potwierdzanie tożsamości pracownika banku oraz jednorazowe autoryzowanie logowań z nowych urządzeń.
Źródło: mBank
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.






