W mediach społecznościowych Santander pojawiła się bardzo ważna wiadomość. To komunikat najwyższego kalibru, który dotyczy absolutnie wszystkich klientów instytucji. Chodzi o Wasze bezpieczeństwo, a konkretnie dane. Zwłoka może tylko pogorszyć sytuację.
Niestety czasem zdarza się, że ważne wiadomości od Santander nie są udostępniane na wszystkich możliwych kanałach – raz trafiają na stronę internetową, innym razem na media społecznościowe. Łatwo w ten sposób przegapić istotne ostrzeżenia od instytucji, a musicie mi uwierzyć, że kilka dni temu wydano bardzo ważny apel.
Santander wydał arcyważne ostrzeżenie – chodzi o dane
fot. Santander
Cały ten szum ma związek ze wzmożoną aktywnością oszustów. W ostatnich tygodniach wzrosły bowiem próby kontaktowania się z klientami banku. Do owych prób dochodzi zarówno za pomocą drogi mailowej, jak i telefonicznej. Cyberprzestępcy chcą skorzystać z Waszej niewiedzy, aby wrzucić Was w pułapkę.
W tym konkretnym przypadku Santander wskazuje metodę, która polega na zachęceniu Was do zainstalowania złośliwej aplikacji na swoim telefonie. Następnie oszuści chcą, abyście przyłożyli kartę płatniczą do telefonu w celu “zatwierdzenia działań”. W rzeczywistości jednak tym sposobem zdobywają oni Wasze dane wrażliwe. W efekcie mogą wypłacić środki z Waszych kont.
Choć oszuści stają się coraz cwańsi, tak ich metody zawsze mają kilka czułych punktów. Z tego powodu Santander Bank radzi, czego unikać i na co warto zwracać uwagę. Pamiętajcie bowiem, że bezpieczeństwo szczególnie zależy od Waszych zachowań.
Instytucja nie pozostawia wątpliwości: musicie o tym pamiętać!
W pierwszej kolejności należy zapamiętać, że bank nigdy nie prosi o instalację dodatkowych aplikacji w trakcie rozmowy telefonicznej. W Santander nie funkcjonują też procedury wymagające przykładania karty płatniczej do telefonu czy podawania jej kodu PIN. Otrzymaliście, którąś z próśb? To jednoznaczny sygnał, że macie do czynienia z oszustwem.
To jednak nie wszystko. Zachowajcie szczególną ostrożność, jeśli rozmówca twierdzi, że Wasze pieniądze są w niebezpieczeństwie lub nalega na szybkie podjęcie działań. W takiej sytuacji najlepiej natychmiast zakończyć połączenie i samodzielnie skontaktować się z infolinią banku pod numerem 1 9999. Bank przypomina też, że w aplikacji mobilnej możecie również zweryfikować tożsamość pracownika.
Ostatnio pilny komunikat do klientów wystosowało również PKO BP.
Źródło: Santander
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.






