PKO BP to najpopularniejszy bank w naszym kraju. Ciężko się dziwić, że regularnie wydaje on komunikaty skierowane do swoich klientów. Tym razem jednak nie chodzi o żadne nowe funkcje, czy promocje. Sprawa dotyczy bezpieczeństwa Waszych danych i środków.
Komunikaty wydawane przez banki są czymś zupełnie normalnym. Podobnie jak to, że od czasu do czasu instytucjom zdarza się wysyłać Wam wiadomości – czasem są to reklamy, innym razem wzmianka o wyciągu bankowym. PKO BP wydało właśnie pilne ostrzeżenie w sprawie danych transakcyjnych.
Klienci PKO BP w opałach
Apel od PKO BP pojawił się zarówno na ich stronie internetowej, jak i mediach społecznościowych. Dotyczy on fałszywych wiadomości e-mail, które mogą trafiać i trafiają do klientów banku. Przestępcy podszywają się pod korespondencję zatytułowaną „Dane transakcyjne FX16180507”, a w polu nadawcy udają pracowników PKO BP.
W treści tych tajemniczych wiadomości znajduje się złośliwe oprogramowanie, które po uruchomienia może przejąć dane z Waszego sprzętu – w tym dane logowania do bankowości elektronicznej. PKO BP prosi, by nie otwierać załączników ani nie klikać w żadne linki. W przeciwnym wypadku możecie stracić nie tylko dane, ale również pieniądze.
Wasze bezpieczeństwo w dużym stopniu zależy… od Was
fot. PKO BP
PKO BP przypomina, że bank nigdy nie wysyła linków w tego rodzaju komunikatach – każda wiadomość zawierająca odnośnik do logowania powinna być traktowana jako potencjalnie niebezpieczna. To samo zresztą tyczy się załączników.
Przed zalogowaniem się do serwisu transakcyjnego zawsze należy dokładnie sprawdzić adres strony internetowej – oszuści często wykorzystują bardzo podobne domeny, różniące się jedynie pojedynczymi znakami.
Zwracajcie też uwagę na reklamy i wyniki w wyszukiwarkach. Fałszywe strony logowania mogą być promowane jako sponsorowane linki i wyglądać niemal identycznie jak oryginalne witryny. Dlatego najlepiej ręcznie wpisywać adres strony banku w przeglądarce lub korzystać z zapisanych zakładek. W razie jakichkolwiek wątpliwości PKO BP zachęca do kontaktu z bezpłatną infolinią pod numerem 800 302 302.
Źródło: PKO BP
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.







