Jak sprzedają się tablety w Q1 2025? Nie trzeba sobie już zadawać tego pytania, bo zwyczajnie pojawił się najnowszy raport Canalys, który to pięknie pokazuje. Pięknie dla Apple, które jest niekwestionowanym liderem. Kto jeszcze znalazł się na podium?
Nie ulega wątpliwościom, ze rynek tabletów jest… trochę nudny. Choć nie da się też ukryć, że chińscy producenci wprowadzają do niego ciekawe cenowo rozwiązania. Jak sprzedają się tablety w Q1 2025 zapytacie? A no tak, że Ci przyjaciele z Dalekiego Wschodu nie mają zbyt łatwo.
Tablety w Q1 2025 – jak się sprzedają?
Urządzenia te nie są specjalnie popularne – względem smartfonów – ale nadal mają dużą rzeszę fanów na świecie. Canalys opublikowało właśnie najnowszy raport, którym podzielił się m.in. Digital Chat Station, odpowiedzialny za wiele trafnych przecieków ze świata nowych technologii. No ale dobra, Apple królem, tylko z jakim wynikiem?
Gigant dostarczył na rynek 13 milionów 746 tysięcy sztuk swojego sprzętu. Daje to wzrost 14% rok do roku, a do tego udział w rynku na poziomie 37,3%. Jest to najlepszy wynik w kontekście właśnie tego, jak na tle całego rynku wypadł Apple. Co jednak z drugim miejscem? Na nim uplasował się koreański Samsung.
Tutaj mowa już o zdecydowanie mniejszych liczbach. Udało się dostarczyć 6,333 miliona sztuk tabletów, co daje 18% udział w rynku. Niestety, ale oznacza to regres względem tego samego okresu w roku 2024. Spadek wyniósł 5,2%. Podium zamyka pierwszy z chińskich producentów w tej stawce, czyli Xiaomi.
4 i 5 miejsce także dla Chin
Znowu dzielimy przez 2 i wychodzi nam, że sprzedało się 3,072 miliona takich tabletów na świecie. Jest to 8,3% całego rynku. To może nie robić takiego wrażenia, jak wzrost, jaki zaliczył ten producent. Mowa o 56,1% lepszym wyniku w porównaniu z rokiem 2024. Czwarte miejsce zajęło Lenovo.
Tutaj udało się dostarczyć 2,537 mln sztuk sprzętu, co dało udział w rynku na poziomie 6,9%. Producent ma spore powody do zadowolenia. Zysk względem poprzedniego roku wyniósł bowiem sporo, bo 18,8%. I TOP-5 zamyka jedyna w stawce marka bez oficjalnego wsparcia dla usług Google – HUAWEI.
Tutaj udało się osiągnąć wynik 2,394 miliona sprzedanych tabletów na świecie. Dało to 6,5% udział w rynku, co przekłada się na… spadek. Mowa o wyniku gorszym o 12,5% względem 2024 roku.
Lider się umacnia, Chiny gonią, Korea traci
Tak można podsumować najnowsze wyniki rynku tabletów. Miejmy jednak nadzieję, że różnice względem lidera oraz peletonu pościgowego będą maleć. Pozytywnie wpłynęłoby to na konkurencyjność. Apple czując presję konkurencji, mogłoby zwyczajnie bardziej postarać się przy swoich kolejnych produktach.
Samsung nadal na szczycie, Apple nadgania. Oto wyniki sprzedaży smartfonów Q1 2025
Źródło: Digital Chat Station
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.