>
Kategorie: Apple Ciekawostki iOS Newsy Telefony

Apple przegina z reklamami w iPhone’ach? To bzdura!

Znany ze wcześniejszej krytyki Windowsa 10 Steve Streza atakuje Apple za nachalne reklamy w powiadomieniach. Inżynier nazwał iOS 13 oprogramowaniem reklamowym, z czym absolutnie nie mogę się zgodzić. Podsumujmy istotne dla sprawy fakty.

Apple ma wiele za uszami, lecz oskarżenia Steve’a Strezy w kwestii reklam na iPhone’ach przypominają mi tłumaczenia przeciwników sieci 5G, obawiających się o „promieniowanie”. Mimo że należę do sympatyków rozwiązań giganta z Cupertino, zdarza mi się krytykować, niekiedy ostro jego posunięcia. Tym razem stanę po stronie Sadowników, choć z jednym małym zastrzeżeniem.

Steve Streza nazywa iOS oprogramowaniem reklamowym

Steve Streza to programista, który zasłynął wcześniej z krytyki wobec Microsoftu. Rzeczony jegomość twierdził bowiem, iż Windows 10 jest czymś w rodzaju oprogramowania adware. Okazuje się, że inżynier podobne zdanie ma również o mobilnym systemie operacyjnym iOS. W jego mniemaniu Apple serwuje agresywne reklamy, zarabiając tym samym podwójnie (pośrednio) na sprzedaży iPhone’ów. Nie mogę się z tym zgodzić.

Zacznijmy od początku. Otóż Streza uważa, że w iOS 13 znajduje się zbyt wiele reklam sugerujących, wręcz namawiających do płatnych subskrypcji usług Apple. Mowa o Apple Music oraz Aple TV+, które stanowią integralną część systemu oraz ekosystemu. Jasne, reklamy w urządzeniu kosztującym niemałe pieniądze byłyby nie do końca fair, jednak należy zwrócić uwagę na jedną bardzo ważną kwestię…

Otóż reklamy dotyczą usług giganta, czyli będących częścią ekosystemu. Apple nie reklamuje rozwiązań partnerów czy reklamodawców. Wszystko zostaje „w rodzinie”, dlatego też za nic nie mogę zrozumieć stanowiska tytułowego inżyniera. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że chodzi o usługi streamingowe, a w przypadku takowego oprogramowania reklamowanie subskrypcji jest czymś normalnym. Czyż nie tak samo działa system zachęcający do opłacenia Spotify czy Netflixa?

Jedynie, co można zarzucić Apple w temacie reklam to to, że notyfikacje pojawiają się niezależnie od ustawień systemowych odnoszących się do powiadomień. Cóż, dodam ponownie — to usługi własnościowe i nie widzę w tym niczego złego.

Uważacie, że Apple przesadza z reklamami w iOS 13?

https://www.gsmmaniak.pl/1104230/smartfon-xiaomi-android-plynnosc-szybkosc-wydajnosc-po-trzech-latach/

Źródło

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Polski hit kusi wyśmienitą ceną w wysokości 11,99 zł. Za te pieniądze nic lepszego nie znajdziecie!

Polski hit Techlandu, a mianowicie Dying Light objęty został sympatyczną promocją na platformie Steam. W…

15 czerwca 2025
  • Fairphone
  • Newsy
  • Telefony

To właśnie ten model jest prawdziwą definicją smartfona na lata. Sprawdź cenę, design i specyfikację na chwilę przed premierą

Fairphone 6 to smartfon na lata. Długoletnie wsparcie aktualizacyjne producenta wraz z modułową konstrukcją docenią…

15 czerwca 2025
  • Promocje

Ta strategia turowa jest tak tania, że aż przetarłem oczy ze zdziwienia. Teraz zgarniecie ją za 14,29 zł!

Strategia turowa z bardzo znanego uniwersum trafiła na fenomenalną promocję. Teraz każdy z Was doda…

15 czerwca 2025
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Nowy średniak OPPO ze Snapdragonem 8s Gen 4, aż 16 GB RAM i płaskim OLED 144 Hz stanie naprzeciwko POCO F7

OPPO szykuje swojego średniaka, który stanie naprzeciwko POCO F7. Do debiutu przygotuje się bowiem OPPO…

15 czerwca 2025
  • OnePlus
  • Tablety
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Test OnePlus Pad 3. To jeden z najlepszych tabletów z Androidem? Sprawdziłem!

OnePlus Pad 3 to jeden z najciekawszych tabletów z Androidem ostatnich miesięcy. Świetny ekran, solidna…

15 czerwca 2025
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Zobacz na żywo, dlaczego to bezapelacyjnie najlepszy telefon do zdjęć 2025 roku

Huawei Pura80 Ultra na żywo imponuje przesuwnym mechanizmem aparatu ze zmiennym zoomem. Czegoś takiego w…

15 czerwca 2025