>
Kategorie: Gry i aplikacje iOS

Użytkownicy urządzeń od Apple są skłonni płacić więcej za aplikacje. Tylko dlaczego?

Rynek smartfonowych aplikacji wydaje się przesądzony na korzyść Androida — Google w 2017 roku posiadał 70 procent udziału w globalnej liczbie pobrań. Jednak to Apple zgarnia więcej zysku ze swojego sklepu.

W ciągu ostatnich kilku lat Android zbudował sobie ogromną przewagę nad iOS’em i zgarnął monopol na rynku aplikacji. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ liczbę urządzeń z Androidem szacuje się na ponad 2 miliardy, a sama ich sprzedaż stanowi 85 procent rynku światowego. To sprawia, że twórcy programów traktują Google Play jako swoją główną platformę. Czy popularność sklepu przynosi zatem więcej pieniędzy? Okazuje się, że nie.

App Store zarabia prawie dwukrotnie więcej

Według badań App Annie i infografiki Statisty, posiadacze urządzeń Apple’a są skłonni wydawać o wiele więcej na aplikacje niż ich androidowi “koledzy”. Co ważne, nie jest to jedynie okresowy trend, a stała tendencja.

App Store wygenerował w 2017 r. aż 66 procent światowego zysku w sprzedaży aplikacji, posiadając zaledwie 30 procent liczby pobrań. Natomiast gigantyczny sklep Google’a pozostał pod względem zarobkowym daleko w tyle.

Przewaga w zysku Apple’a utrzymuje się od lat i nie wydaje się, żeby kalifornijskiej spółce miało cokolwiek zagrozić. Bynajmniej, nie na rynku aplikacji.

Google na ilość, Apple na jakość

App Store posiada o ponad milion mniej programów niż jego bezpośredni konkurent. Wynika to z faktu, że aplikacje zamieszczone w sklepie Apple’a są zwykle testowane i odsiewa się większość śmieciowych programów. Natomiast w gigantycznym Google Play wciąż znajdziemy tysiące bezużytecznych apek, które tylko zalegają na serwerach.

Różnice w rynku konsumenckim wynikają również z tego, że fani iPhone’ów od zawsze byli skłonni wydać więcej pieniędzy na produkty ich ulubionej firmy. Apple zbudowało wokół siebie grono oddanych klientów, a ta taktyka zdaje się idealnie przekładać na zysk.

Oba sklepy nie są i pewnie długo nie będą idealne, jednak to na barkach Androida spoczywa teraz zmniejszenie dystansu do swojego konkurenta.

Źródło: Statista, App Annie

Dawid Bonkowski

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Zegarki Amazfit w super promocjach! Można sporo zaoszczędzić, a pewien sklep oferuje trzy raty za darmo

Dobry producent postanowił przecenić swoje smartwatche zarówno u siebie, jak i w wielu sklepach partnerskich.…

20 listopada 2025
  • Longform
  • Telefony

Oto, co niekiedy znaczą aktualne poprawki bezpieczeństwa

Jak ważne jest wsparcie aktualizacjami telefonu? Czasami jest to coś, co decyduje o życiu lub…

20 listopada 2025
  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

Kolejny kompaktowy telefon może zostać anulowany. Szkoda – to mógłby być świetny telefon

Kompaktowy telefon z przepotężną baterią oraz z rewelacyjną specyfikacją może jednak zostać anulowany. Mowa tu…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Flagowiec Apple za 6000 złotych znowu z problemami. Kontrola jakości coraz gorsza?

Wydawałoby się, że Apple to synonim dbałości o każdy detal i skrupulatnej kontroli jakości. Tymczasem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Ten promocyjny model bije na głowę markę JBL, Xiaomi oraz Samsunga. Za 374 złote nie znajdziesz lepszego głośnika

Jeden z najciekawszych głośników do 500 złotych doczekał się w Polsce przyjaznej przeceny. Niejaki Soundcore…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Orange

HA HA HA, takiej „promocji” Black Friday jeszcze nie widziałeś. Po prostu wstyd

Akcje promocyjne Black Friday od zawsze wzbudzały emocje. I prawidłowo, gdyż nie zawsze czarnopiątkowe "okazje"…

20 listopada 2025