Kategorie: Newsy Samsung Telefony

Samsung Polska: sprawdzamy, czy nasze smartfony wysyłały zdjęcia bez zgody użytkowników

Pod koniec ubiegłego miesiąca świat obiegła informacja, jakoby aplikacja Wiadomości od Samsunga wysyłała zdjęcia bez wiedzy użytkownika. To spory problem dlatego też głos w tej sprawie postanowił zabrać przedstawiciel Samsung Polska.

Kilka dni temu, na naszym portalu ukazał się artykuł wspominający o zjawisku wysyłania zdjęć bez wiedzy użytkownika, poprzez aplikację firmy Samsung, która znajduje się na każdym urządzeniu tej marki. Nie da się ukryć, że to spory problem, a zarazem niekomfortowa sytuacja zarówno dla użytkowników, jak i producenta.

O co właściwie chodzi?

Problem, który szerzej opisał dla Was Aleksander Rapicki, opierając się na doniesieniach serwisu androidcentral (oficjalne źródło Reddit), dotyczył nowej aktualizacji aplikacji Wiadomości do wersji 5.0.21.18. Zgłoszenia dotyczyły głównie modeli Galaxy Note 8, Galaxy S9 oraz Galaxy S9+, a zatem najmocniejszych smartfonów w ofercie producenta. Nic zatem dziwnego, że każdy zaczął się martwić, nawet sam producent.

https://www.gsmmaniak.pl/859982/samsung-aplikacja-do-sms-blad/

Sprawą zainteresował się przedstawiciel Samsung Polska

Nie powinno nikogo dziwić, że sprawa związana z problemami aplikacji stała się dla producenta priorytetem. Tak dużym, że swoje zainteresowanie wykazał nawet polski oddział firmy, a reprezentuje go Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Polska. Poinformował nas, że Samsung bacznie przyglądał się tej sprawie przez ostatnie dni i co istotne, nie stwierdzono żadnych usterek. Poniżej pełna wypowiedź Olafa.

Samsung wnikliwie weryfikował temat przez ostatnie kilka dni. W wyniku naszych ustaleń nie stwierdzono żadnych usterek, zarówno od strony sprzętu jak i oprogramowania, które mogą mieć związek z omawianym przypadkiem. W skali globalnej nie odnotowaliśmy podobnych doniesień ze strony użytkowników, jednak będziemy kontynuować działania w celu wyjaśnienia sprawy

Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Polska

Czy zatem jest się czego obawiać?

Jeżeli takowy problem został zgłoszony przez amerykańskich użytkowników smartfonów marki Samsung, to zapewne występował. Pewne jest, że są to przypadki pojedyncze, a zatem nie jest to problem na skalę światową. Warto jeszcze odnotować fakt, że żadna z tych informacji nie została oficjalnie potwierdzona, a zatem nie możemy mieć 100% pewności, że faktycznie taki problem występuje.

Źródło: Samsung Polska

Paweł Gajkowski

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Znamy cenę „być, albo nie być” w wydaniu Sony. Choć trudno w to uwierzyć, Xperia 1 VI będzie tańsza niż rok temu

Sony Xperia 1 VI niespodziewanie zdradza cenę przed premierą. Fani nie muszą obawiać się podwyżek,…

27 kwietnia 2024
  • Huawei
  • Tablety
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Test Huawei MatePad 11.5 PaperMatte Edition. Nowy wymiar komfortu

Huawei MatePad 11.5 PaperMatte Edition to tablet z matowym ekranem eliminującym odblaski. Wiele podobieństw do…

27 kwietnia 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Xiaomi

HIT nad HITAMI od Xiaomi trafił na czarną listę. Ten telefon był przekozakiem

Kiedyś był hitem nad hitami, prawdziwym pogromcą telefonów ze średniej półki. Wydajnością dorównywał ex-flagowcom, a…

27 kwietnia 2024
  • Akcesoria
  • Hama
  • Newsy

Premiera powerbanków Hama Colour 10 i 20: energia w stylowej formie

Hama wprowadza na rynek nową linię powerbanków Colour, łączących wysoką pojemność akumulatora, atrakcyjny design oraz…

27 kwietnia 2024
  • Promocje

Świetny tablet Apple teraz w polskiej promocji. Wykorzystaj okazję i kup iPad Air

Tablet iPad Air (5 generacji) to mocny zawodnik w świecie Apple. Korzysta bowiem z mocnego…

26 kwietnia 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Oto zapowiedź najmocniejszego flagowca z 1″ aparatem i obiektywem peryskopowym aż 200 MP

Jeden z najważniejszych flagowców do zdjęć zdrady kolejne szczegóły. W końcu 1-calowy aparat wraz z…

26 kwietnia 2024