Kategorie: Huawei Newsy

Huawei świętuje: Polacy pokochali Mate 10 Lite, udziały rynkowe ciągle rosną

Huawei pochwalił się najnowszymi wynikami sprzedaży w Polsce. Chińska firma odnotowała wyraźny wzrost sprzedaży w naszym kraju, który jest zasługą bardzo ciepłego przyjęcia przez Polaków modelu Huawei Mate 10 Lite. Huawei zdominował półkę średnią – udziały w Polsce przekroczyły ponad 50%!

Huawei jest jednym z największych producentów smartfonów na świecie, którego główną ambicją jest przegonienie Apple za dwa lata i Samsunga za pięć lat. To ambitny plan i może nie być łatwy do zrealizowania, lecz taki przebieg wydarzeń jest jak najbardziej prawdopodobny. Jednak Chińczycy myślą nie tylko globalnie, ale także regionalnie i bardzo chcą zostać liderami w Polsce. Najnowsze wieści w tej sprawie sugerują, że Huawei zaliczył w naszym kraju świetny wzrost sprzedaży smartfonów.

Udziały Huawei w Polsce

Jefferson Zhang z Huawei poinformował, że pod na koniec stycznia 2018 r. jego firma zagarnęła dla siebie 27,1% polskiego rynku smartfonów, co w stosunku rok do roku oznacza wzrost o 3,8 punktu procentowego. To całkiem sporo jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że sprzedaż smartfonów na świecie minimalnie spadła.

Huawei bardzo się cieszy z dotychczasowych osiągnięć i wierzy, że prędzej czy później zostanie liderem na polskim rynku. Co prawda nie znamy aktualnego udziału Samsunga, który sprzedaje w naszym kraju najwięcej smartfonów, ale rok temu obie firmy dzieliło ponad 10 p.p., a sam Samsung tracił wpływy. Podejrzewam, że teraz różnica ta jest wyraźnie mniejsza. Skąd takie przypuszczenie?

Półka średnia należy do Huawei

Wzrost sprzedaży smartfonów Huawei w Polsce jest zasługą przede wszystkim jednego modelu. Okazuje się, że Huawei Mate 10 Lite to jeden z najchętniej kupowanych smartfonów w kraju nad Wisłą, a producent twierdzi nawet, że obecnie to właśnie ten model sprzedaje się u nas najlepiej. Jestem w stanie w to uwierzyć, głównie z jednego powodu:

Dobrze widzicie – Huawei zdominował segment średniaków w Polsce. Aż 53,6% smartfonów z przedziału 300-400 euro (ok. 1250-1800 złotych), które sprzedano w ciągu ostatniego roku, miało na sobie logo Huawei. To oznacza poprawę na poziomie aż 44,7 punktów procentowych.

Dodam jeszcze, że w ciągu pierwszych 14 tygodni od wejścia na rynek Huawei Mate 10 Lite sprzedał się dwukrotnie lepiej niż Huawei P10 Lite. Mnie to akurat nie dziwi, gdyż Mate 10 Lite oferuje chociaż świeży wygląd, gdy P10 Lite był tylko drogim kotletem.

W tym roku Chińczycy spróbują jeszcze innej strategii: Huawei P20 Lite ma być klonem iPhone X. Jestem ciekaw, jak zareagują na to klienci, choć na ile znam rynek to pewnie bardzo pozytywnie. Pamiętajcie, że mam tu na myśli przede wszystkim statystycznego polskiego konsumenta, a nie prawdziwych manaKów mobilnych technologii. Wasze (w większości) negatywne opinie doskonale znam 🙂

Co z flagowcami Huawei?

Zdominowanie półki średniej w Polsce to ogromny sukces Huawei. Firma może się też pochwalić wzrostem sprzedaży urządzeń z najwyższej półki (droższych niż 600 euro, czyli ~2500 złotych). Nie jest to jednak wynik wybitny, gdyż aktualne udziały Huawei w tym segmencie to 4,8%, czyli stosunkowo mało. Mimo to zauważcie, że tutaj też mamy do czynienia ze wzrostem i to aż czterokrotnym, więc wszystko jeszcze przed nami. Wspomnę jeszcze, że spora w tym zasługa Huawei Mate 10 Pro.

Czy za sprzedażą idą pieniądze?

Często mówimy o sprzedaży ilościowej smartfonów. Czy idą za tym także pieniądze? W przypadku Huawei jak najbardziej. Wartościowy udział tego producenta w Polsce to ok. 25%.

Huawei zostanie liderem w Polsce?

Huawei świetnie radzi sobie w Polsce, regularnie umacniając swoją pozycję. Już Huawei P8 Lite z 2015 roku udowodnił, że producent ten rozumie potrzeby polskiego klienta, a kolejne wzrosty tylko to potwierdzają. Jak widać niezbyt czytelna polityka wsparcia, częste braki w wyposażeniu (NFC, Wi-Fi ac) czy regularnie rosnące ceny nie są żadną przeszkodą, by osiągnąć sukces. Konkurencja wcale nie postępuje lepiej, więc najwidoczniej to właśnie Huawei najlepiej radzi sobie z marketingiem, oczywiście tworząc również przyzwoite urządzenia.

Huawei ma przed sobą świetlaną przyszłość. Ja życzę powodzenia, ale mam też nadzieję, że przy powyższych wynikach nikt nie manipulował, tak jak to miało miejsce w przeszłości.

https://www.gsmmaniak.pl/776226/huawei-mate-10-lite-test-recenzja/

Źródło: Huawei via GSMONLINE.PL

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Najmocniejszy tani flagowiec bryluje w teście przed premierą. Wydajność kładzie konkurencje na łopatki

Tani flagowiec vivo X100s przed premierą wyjawił wydajność. Wygląda na to, że będzie to jeden…

29 kwietnia 2024
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Zdjęcia Google z ważną zmianą. Teraz nareszcie zdecydujesz sam

Zdjęcia Google pozwolą nam niedługo lepiej zadbać o miejsce na dysku. Gigant umożliwi nam szybsze…

29 kwietnia 2024
  • Artykuły
  • Wiadomość dnia

Gorący tydzień na gsmManiaK. O tym czytaliście jak szaleni #ZimaoHITach

Zapraszam do przeglądu najważniejszych informacji ze świata smartfonów i nie tylko w serii "Zima o…

28 kwietnia 2024
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Ex-flagowiec Samsung 256 GB bliski ideału w kapitalnej cenie. Okazja roku?

Samsung Galaxy S23 może być uważany za ideał opłacalnego telefonu dla wielu ManiaKów. Ma bowiem…

28 kwietnia 2024
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

YouTube ma nowy plan na wciskanie reklam. Będą dosłownie wszędzie

Masz dość reklam na YouTube? Szykuj się na ich podwójną porcję – teraz Google dołoży…

28 kwietnia 2024
  • Infinix
  • Newsy
  • Telefony

Nawet 24 GB RAM, AMOLED 144 Hz i niesamowita wydajność w cenie, która może zachwycić

Infinix GT 20 Pro to niedrogi telefon stworzony z myślą o graczach, który sprawdzi się…

28 kwietnia 2024