>
Kategorie: Newsy Telefony

Waszym zdaniem: przez ile czasu producenci powinni wspierać smartfony?

Temat wsparcia smartfonów to rzecz, która w ostatnich latach staje się coraz bardziej kontrowersyjna oraz dyskusyjna. Producenci dwoją się i troją, aby zapewnić nas, że po zakupie nie zostaniemy na lodzie z aktualizacjami i poprawkami. Ile według Was powinien trwać standardowy okres „dbania” o użytkownika i jego smartona?

W ostatnim czasie wielokrotnie z kolegami z redakcji poruszaliśmy na gsmManiaKu temat aktualizacji smartfonów oraz producentów, na których warto postawić przy tej okazji. Sami wiecie doskonale, jak wygląda sprawa wsparcia urządzeń pod kątem uaktualnień oraz poprawek na papierze oraz jak bardzo sytuacja różni się w rzeczywistości – mimo gorliwych zapewnień największych firm. Od kilku lat standardem (przynajmniej w świecie Androida) jest fakt, iż flagowy telefon może liczyć na co najmniej dwie duże aktualizacje oprogramowania. I tak mój Galaxy S7, który pojawił się w 2016 roku otrzymał Androida Nougat, niedługo otrzyma Oreo i… koniec. Wątpię, aby pojawiały się na nim nawet najnowsze poprawki bezpieczeństwa.

https://www.gsmmaniak.pl/804620/sony-xperia-wsparcie-aktualizacje/

Sprawa ma się różnie w przypadku Apple oraz iPhone’ów. Zazwyczaj sprzęty pod kątem oprogramowania żyją dłużej niż 24 miesiące, chyba że gigant z Cupertino zdecyduje inaczej lub sama elektronika pod obudową smartfonów i tabletów nie pozwala na „wyciśnięcie” z niej więcej.

Zastanawia mnie jednak, jak Wy zapatrujecie się na wspomniany wyżej, standardowy okres wsparcia. Uważacie, że dwa lata dla flagowego sprzętu to mało czy dużo? Osobiście uważam, że możemy oczekiwać czegoś więcej niż dwóch aktualizacji w przeciągu dwóch lat – optowałbym bardziej za minimalnym, trzyletnim okresem wsparcia. W końcu topowe smartfony nie są nam rozdawane za darmo, więc skoro płacimy, to mamy prawo wymagać, prawda?

Oczywiście cała sprawa jest związana z pieniędzmi oraz premierami najnowszych sprzętów. Chcesz aktualnego systemu, kup flagowca. Nie chcesz męczyć się z wadami poprzedniego oprogramowania? Kup flagowca. No chyba, że zdecydujemy się na smartfona od Google, ale wtedy i tak nie ma to znaczenia. Dalej utkniemy bowiem w ramie czasowej, w której producent zwraca uwagę na sprzęt, a potem po prostu o nim zapomina – smartfony Pixel to jednak wyjątek dotyczący wsparcia w całym świecie urządzeń mobilnych z Androidem.

Mogę się założyć, że jedna z odpowiedzi będzie przeważała w poniższej ankiecie.

Aleksander Piskorz

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Operatorzy

Revolut już jest operatorem! Daje dorodną paczkę w roamingu UE i USA

Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…

30 kwietnia 2025
  • Motorola
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Wygląda jak flagowiec za 6000 zł, kosztuje ułamek tego. Test telefonu, który w promocjach będzie hitem

Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…

30 kwietnia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

mObywatel padł ofiarą hakerów. Zmasowany atak na rządową aplikację

Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Jeszcze poczekasz na ważną aktualizację Galaxy S25, ale użytkownicy starszych Samsungów nie mają się czym przejmować

Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

OnePlus oficjalnie potwierdza, że ich najlepszy telefon w historii nigdy nie trafi do Polski

To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…

30 kwietnia 2025
  • Newsy

Sprawdź, jak wypada RTX 5060 w laptopach. Czy warto będzie kupić nowy sprzęt z kartą Nvidii?

Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…

30 kwietnia 2025