Samsung może być zadowolony z wyników osiągniętych w drugim kwartale 2017 roku. Koreańczycy zarobili 12.7 miliarda dolarów. To o prawie 73 % więcej w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2016. Nic tylko bić brawo, bo to nie lada wyczyn.
Dla Samsunga to najlepszy wynik w historii. Co złożyło się na taki sukces? Wyniki finansowe obejmują oczywiście wszystkie gałęzie rynku elektroniki, na których Koreańczycy są obecni. Skupmy się jednak na rynku mobilnym.
Producent twierdzi, że modele Samsung Galaxy S8 i S8+ sprzedały się lepiej od poprzednika, Galaxy S7, w prawie każdym regionie sprzedażowym. Na przychód wpływ miał również fakt, że w tym roku więcej klientów zdecydowało się na większy model w porównaniu z rokiem poprzednim. Zainteresowanie rozłożyło się mniej więcej po połowie.
Dochody są również kwestią nieco sezonową, ze względu na cykl wydawniczy Samsunga. W pierwszym kwartale przychód był o prawie 20% mniejszy ze względu na koszty marketingu związanego z premierą Galaxy S8. Teraz Koreańczycy również spodziewają się spadku, ze względu na analogiczne koszty promowania Samsunga Galaxy Note 8.
Osobiście uważam, że koszty będą większe. Wszyscy w branży pamiętają o zeszłorocznym flagowcu w serii Note. Żeby zatrzeć to wrażenie specjaliści od marketingu będą musieli wspiąć się na wyżyny swoich możliwości, ponieważ jakoś nie chce mi się wierzyć, że Samsung zdecyduje się zawalczyć o klienta ceną.
Wręcz przeciwnie, wydaje się, że Galaxy Note 8 będzie najdroższym flagowcem w historii producenta. W momencie, w którym największy rywal pozwala sobie na wypuszczenie urządzenia za 1100 dolarów – bo tyle ma kosztować iPhone 8 – Samsung nie musi specjalnie oszczędzać. I tak Note będzie tańszy – ale czy równie ciekawy?
Kończąc analizę sytuacji finansowej Samsunga należy pamiętać, że w sektorze mobilnym Koreańczycy zarabiają nie tylko na smartfonach. Samsung ma dość mocną pozycję na rynku tabletów, a do tego jest w zasadzie monopolistą jako producent wyświetlaczy AMOLED. Dodatkowo zarabia na udostępnianiu swoich patentów innym firmom.
Źródło: Samsung Newsroom
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.