Strategy Analytics opublikowało raport w sprawie rynku smartfonów w Polsce w 2016 roku. W tym okresie sprzedało się ponad 8 milionów smartfonów, z czego 60% z nich u operatorów. Liderem sprzedaży jest Samsung, którego dominującą pozycję próbuje atakować Huawei.
Według Strategy Analytics, w 2016 roku na całym świecie sprzedało się blisko 1,5 mld smartfonów. Raport dotyczący Polski informuje, że w naszym kraju liczba ta przekroczyła 8 mln, więc jesteśmy odpowiedzialni za ~0,005% globalnej sprzedaży, co daje nam drugą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej. 60% wszystkich tych urządzeń dostarczyli klientom operatorzy, co wbrew pozorom wcale nie jest powalającą wartością, gdyż w niektórych krajach odsetek ten jest zauważalnie większy. Udział detalistów ma jeszcze rosnąć w ciągu najbliższych kilku lat.
Liderem sprzedaży w Polsce jest oczywiście Samsung, który w całym 2016 roku zgarnął dla siebie ok. 35% naszego rynku (a w samym trzecim kwartale nawet 45%). Oczywiście motorem napędowym nie były flagowce pokroju Galaxy S7 i Galaxy S7 Edge, a smartfony ze średniej i niskiej półki, takie jak Galaxy J5 i Galaxy J3, oba z generacji na 2016 rok.
Na drugim miejscu w Polsce jest Huawei, które ciągle wzmacnia swoje wpływy. Chińczycy budują swoją pozycję na przemyślanym marketingu, polegającym na zatrudnianiu do współpracy rozpoznawalnych w danych regionach osobistości. Co ważne, smartfony Huawei ze średniej i wysokiej półki postrzegane są jako urządzenia premium, z niezłą specyfikacją i atrakcyjnym wyglądem za niewygórowane pieniądze. Hitem sprzedażowym tego producenta są Huawei P8 Lite i Huawei P9 Lite.
https://www.gsmmaniak.pl/657052/test-samsung-galaxy-a5-2017/
W ciągu kilku najbliższych miesięcy Samsung i Huawei będą kontynuować rywalizację na polskim i światowym rynku. Koreańczycy zaprezentowali już smartfony z serii Galaxy A 2017, a wkrótce dołączą do nich także tańsze propozycje z rodziny Galaxy J 2017. Tymczasem Chińczycy właśnie rozpoczęli sprzedaż Huawei P9 Lite 2017 (pod wieloma nazwami, w zależności od rynku) i szykują się do premiery Huawei P10 Lite. W pojedynku między tymi dwoma potęgami kluczowa jest właśnie półka średnia, przynajmniej w Polsce.
Większa część pozostałych producentów albo słabnie, albo utrzymuje dotychczasowy stan posiadania. Inni gracze, tacy jak Xiaomi, dopiero budują swoją pozycję i jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie nim będą oni w stanie zagrozić liderom.
Źródło: Strategy Analytics
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Wygląda na to, że coraz pewniejszym jest premiera tego ciekawego urządzenia. Składany Apple iPhone Fold…
Do premiery "nowej generacji" flagowców, które będą wyposażone w nowego Snapdragona, pozostało jeszcze trochę czasu.…
Xiaomi jest nowym liderem chińskiego rynku smartfonów. Udało im się wyprzedzić Huawei i dzięki potężnemu…
OnePlus 11 dostał nową aktualizację. Ten podwójny ex-flagowiec będzie wspierany przez kolejne 3 lata, a…
iQOO Z10x debiutuje w cenie, która kpi sobie z całej konkurencji. Przy nim nawet CMF…
HONOR Magic 8 Pro znów powalczy o tytuł najważniejszego smartfona do zdjęć na rynku. Jego…