Ostatni kwartał w wykonaniu działu mobilnego Sony to kolejne spadki przychodów, zysku i sprzedaży. Przez trzy miesiące Japończycy sprzedali tylko 5,1 mln smartfonów Xperia. Mogło być jeszcze gorzej, gdyby nie względnie dobra sprzedaż Xperii XZ.
Od jakiegoś czasu Sony szuka recepty na uzdrowienie sytuacji swojego działu mobilnego w ograniczeniu portfolio i sprzedaży na nierentownych rynkach, przy jednoczesnym podniesieniu marży. Dzięki temu Japończycy nie muszą już dopłacać do smartfonów, ale kosztem znacznego spadku przychodów i sprzedaży. Potwierdzają to wyniki za czwarty kwartał kalendarzowy 2016 roku roku (trzeci kwartał fiskalny).
Ostatni kwartał był dla Sony trochę lepszy od poprzedniego, jednak w stosunku rok do roku pogorszyły się wszystkie wskaźniki. Przychód wyniósł 2,1 miliardów dolarów (-35,3%), zysk operacyjny sięgnął 183 milionów dolarów (-13%), a smartfony Xperia znalazły 5,1 mln nowych właścicieli. Jest to o 2,5 mln mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, ale o 1,6 mln lepiej niż w poprzednim kwartale.
Artykuły dla Sony Xperia XZ
- Promocja: oryginalny ex-flagowiec w cenie średniaka! Czy warto go TERAZ kupić?
- Nie instaluj Androida 10 na swojej Xperii, bo tylko ją popsujesz
- Stabilny Android 10 trafia do 4 kolejnych smartfonów Sony Xperia!
- Tak się robi promocje: świetny maluszek Sony Xperia XZ2 Compact za niecałe 900 zł!
- Sony zawiodło fanów? Dwuletnie flagowce oficjalnie bez Androida 10
więcej: Sony Xperia XZ »
Za delikatne poprawienie wyników sprzedaży odpowiada Sony Xperia XZ, cichy bohater statystyk Apteligent z grudnia zeszłego roku. Flagowiec Japończyków okazał się najpopularniejszym flagowcem z systemem operacyjnym Android, wśród tych zaprezentowanych w drugiej połowie 2016 roku. Nie byłoby to możliwe bez wycofania z rynku Galaxy Note 7, ale to i tak spory sukces Sony.
Źródło: Sony