>
Kategorie: Gry i aplikacje iOS Newsy

Aplikacje mobilne idą w dół. Deweloperzy liczą straty

Idą zmiany. Liczba nowych pobrań aplikacji mobilnych zaczęła się kurczyć. Średnia ich liczba (wśród 15 najlepszych aplikacji mobilnych) na urządzenia zarówno z systemem iOS jak i Android spadła o 20 proc. Deweloperzy dwoją się i troją, aby powstrzymać to zjawisko.

Nie tylko App Store czekają zmiany. Kilka dni temu informowałem Was, że według ostatnich prognoz rynek sprzedaży smartfonów powoli zaczyna się nasycać. Teraz z kolei media informują, że niepokojące dane tyczą się również aplikacji mobilnych.

Według danych SensorTower i Nomura zebranych dla BI Intelligence (rynek amerykański) liczba nowych pobrań aplikacji mobilnych zaczęła znacząco spadać. Średnia liczba pobrań wśród 15 najlepszych aplikacji mobilnych na urządzenia zarówno z systemem iOS jak i Android spadła o 20% w ujęciu rocznym (stan na maj 2016 r.).

Z analiz wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku popularne aplikacje, takie jak np. Facebook, Whatsapp, Instagram, Spotify, czy Twitter, zanotowały spadki liczby pobrań (sięgające nawet 20%), co przekłada się na miliony mniej pobrań każdego miesiąca. W skali globalnej problem nie jest jeszcze aż tak bardzo widoczny – część popularnych aplikacji trzyma się jeszcze na ubiegłorocznym poziomie, aczkolwiek tak czy inaczej notowane są braki wzrostów.

Skąd wynika spowolnienie? Tendencja ta spowodowana jest głównie tym, że najpopularniejsze aplikacje osiągnęły już pułap krytyczny i większość użytkowników ma już je zainstalowane na swoich smartfonach. Doskonale można to sobie wyobrazić na przykładzie Facebook’a, który ma obecnie 1,6 mld aktywnych użytkowników miesięcznie – gigantowi coraz trudniej znaleźć nowych użytkowników, którzy mieliby zainstalować mobilnego Facebooka. Jednak lider social mediów nadal odnotowuje ogromną liczbę 36 mln pobrań w maju 2016 r., pomimo spadku o 15 proc. w ujęciu rocznym. Dla przeciwwagi – wyraźny wzrost popularności notują jednak Snapchat i Uber, a więc aplikacje stosunkowo młode, co może stanowić podporę dla tezy o nasyceniu rynku innymi aplikacjami.

Deweloperzy robią co mogą, aby minimalizować straty. Messenger jest tego doskonałym przykładem. Aplikacja, które zwyczajnie nie wypaliła (miast zwiększać swoje statystyki pobrań) w ciągu roku zauważalnie spadła. Wymuszenie jej instalowania zapewne poprawi jej notowania, lecz chyba nie tędy droga…

Jarosław Boroński

https://plus.google.com/u/0/111974265879804048646/posts -- [;

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025