Microsoft rozpoczyna proces modernizacji sieci serwisowej to część długofalowego planu rozpoczętego jeszcze w tamtym roku. Zmiany tym razem będą dotyczyć serwisów centralnych w Polsce. Czy klienci odczują nową obsługę?
Plotka stała się prawdą
Niespełna 6 miesięcy temu informowaliśmy Was na gsmManiaKu o prawdopodobnych zmianach w strukturze serwisowej firmy Microsoftu. To, co było plotką, od 16 lutego 2016r stało się bolesną prawdą – gigant z Redmond zmienił politykę serwisowania smartfonów oraz akcesoriów firmy Microsoft. Informacje potwierdzające zmiany podał jeden z dotychczasowych punktów serwisowych produktów Nokia/Microsoft firma Regenersis. Czytając komunikat jaki pojawił się na stronie serwisu dowiadujemy się, jak będzie wyglądała dalsza obsługa urządzeń wysyłanych do zagranicznego serwisu.
W 2016 roku nastąpi zmiana polityki serwisowej firmy Microsoft w zakresie obsługi smartfonów i telefonów tej marki. Naprawy gwarancyjne dla całego rynku europejskiego będą wykonywane w Europejskim Centrum Serwisowym iQor Węgry. Dostarczanie urządzeń do napraw do Europejskiego Centrum Serwisowego będzie odbywało się za pośrednictwem tzw. Consolidation Hub. Tę rolę obejmą serwisy centralne dotychczas obsługujące Microsoft na polskim rynku – m.in. Regenersis (Warsaw). Oznacza to, że Regenersis będzie odpowiedzialny za odbiór urządzeń skierowanych do naprawy gwarancyjnej od Operatorów, sklepów oraz Klientów indywidualnych i przekazywanie ich do naprawy bezpośrednio do iQor Węgry. Przejście na nowy sposób obsługi będzie prowadzone stopniowo — pierwsze urządzenia już trafiły do napraw do iQor Węgry.
Zgłaszanie sprzętu do serwisu nie zmieni się – punktami kolektorskimi w dalszym ciągu będą dwa (byłe) serwisy centralne czyli wspomniany wyżej Regenersis oraz SBE. Obsługa związana z korespondencją czy naprawami pogwarancyjnymi sprzętu będzie dalej spoczywać na polskich partnerach serwisowych firmy Microsoft. Już w sierpniu kiedy pojawiły się pierwsze takie plotki podejrzewałem, że serwis wcześniej czy później zostanie zrestrukturyzowany i jak widać była to kwestia czasu, bo przecież serwis zawsze będzie kosztem więc wypadałoby by go trochę zmniejszyć.
Zmiany dla klientów?
Dotychczasowe zasady przesyłania sprzętu oraz reklamacji do producenta wyglądają w zasadzie tak samo, jednak telefon jedzie już do zagranicznego serwisu iQor Węgry. I tutaj pojawia się pytanie – ile czasu będziemy czekać na sprzęt po naprawie/wymianie? Czas pobytu urządzenia w serwisie będzie wydłużony a pamiętajmy, że po zmianie prawa od 24 grudnia 2015r nawet producent jest zobligowany do wymiany/naprawy sprzętu w ciągu 14 dni chyba, że karta gwarancyjna określa inaczej. Microsoft nie dodał żadnych zapisków dotyczących terminu wykonania obowiązków gwarancyjnych więc obowiązuję go interpretacja instytucji ochrony konsumentów według podstawy prawnej art. 580 § 2 Kodeksu cywilnego.
Gwarant musi wykonać swoje obowiązki (np. naprawić lub wymienić towar) w terminie wskazanym w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia dostarczenia mu rzeczy przez konsumenta.
Jednego klienci mogą być pewni, że telefon trafi do serwisu firmy iQur Global Service na Węgrzech, który dokona kompleksowej diagnozy i naprawy sprzętu. Firma iQur to światowy lider w segmencie napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych sprzętu elektronicznego. Czy jakość napraw będzie pozostawała wiele do życzenia, tego dowiemy się już po pierwszych naprawach oraz recenzjach na forach klientów Microsoft.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.