Kategorie: Meizu Newsy

Meizu sprzedało w tym roku 20 milionów smartfonów

Nie ma chyba na świecie żadnego producenta, który pogardziłby 350% wzrostem sprzedaży swoich smartfonów, a w tym roku sztuka ta udała się Meizu, co jest niewątpliwym sukcesem chińskiej firmy.

W tym roku na rynku smartfonów szczególnie widoczna była ofensywa producentów z Państwa Środka, którzy oferowali urządzenia ze świetnym stosunkiem ceny do jakości. Największy sukces odniosło Huawei, które stało się trzecim największym producentem smartfonów na świecie, sprzedając 100 milionów egzemplarzy swoich telefonów. Jednak nie tylko Huawei może w tym roku świecić sukces, gdyż świetnie poradziło sobie również Meizu.

Meizu sprzedało w tym roku 20 milionów smartfonów, co teoretycznie nie wydaje się wartością olbrzymią, jednak w tym wszystkim najważniejszy jest progres w porównaniu z rokiem ubiegłym, w którym sprzedało się 4.4 milionów smartfonów tej marki. Wzrost sięgnął więc aż 350% i trudno mi sobie wyobrazić, by jakakolwiek firma nie była zadowolona z takiego rezultatu.

Główną przyczyną tego niewątpliwego sukcesu są smartfony z serii Blue Charm, które oferują świetny stosunek jakości do ceny, a ta jest naprawdę bardzo niska. By to zauważyć wystarczy spojrzeć na choćby na nasz rynek, gdzie testowany przez nas Meizu m2 Note kosztuje ok. 800 złotych i jest bez wątpienia jednym z najlepszych wyborów w swojej kategorii cenowej.

W każdym razie po takim sukcesie można się spodziewać, że chiński producent będzie chciał pójść za ciosem i jeszcze bardziej nakręcać sprzedaż, jednak władze firmy mają zupełnie inne plany. Według wiceprezesa Meizu skupienie się na jak największej sprzedaży może w perspektywie czasu zaszkodzić jakości ich produktów, dlatego będzie ona kontrolowana, a docelowym planem na 2016 rok jest 25 milionów sprzedanych smartfonów. Wyznaczone zostały nawet proporcje dla określonych urządzeń – za 70% planu mają odpowiadać smartfony Blue Charm, a za 30% linia MX. Jak widzicie Meizu chce się skupić przede wszystkim na tańszych urządzeniach (które są przecież główną przyczyną tegorocznego sukcesu) i nie walczyć z gigantami takimi jak Samsung, Apple czy Huawei ilością, tylko jakością swoich produktów.

Strategia ta bardzo mi się podoba i mam szczerą nadzieję, że Meizu rzeczywiście pójdzie wyznaczoną przez siebie ścieżką.

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Artykuł sponsorowany

Samsung Galaxy M55, Motorola Edge 50 Pro, a może HUAWEI nova 12 SE? Sprawdź co oferują nowe telefony topowych marek

Znalezienie dobrego smartfona, który przetrwa próbę czasu i zachwyci wysoką jakością, wbrew pozorom może nie…

2 maja 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Nowości w WhatsApp także w Polsce. Uporządkują chaos

Komunikator WhatsApp porządkuje zakładkę Społeczności na platformie. Dodaje do niej istotne usprawnienia, które pomogą organizować…

2 maja 2024
  • Newsy
  • Operatorzy
  • T-Mobile

Testuj szybkie 5G w T-Mobile za darmo! Jedyna taka okazja

T-Mobile ma świetną wiadomość dla klientów. Teraz za darmo zyskają oni dostęp do szybkiego 5G…

2 maja 2024
  • Newsy
  • Operatorzy
  • Orange
  • Promocje

Orange Flex daje darmowe GB i 50% zniżki na pół roku. Pomoże Żabka

Orange Flex i sieć sklepów Żabka ma ofertę – zebrane za zakupy żappsy można teraz…

2 maja 2024
  • Artykuły
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Samsungu, chciałbym zapłacić Ci tysiące złotych dla flagowca. Spełnij tylko jedną prośbę

Samsung Galaxy S25 Ultra dla niejednego ManiaKa będzie ideałem flagowca i najlepszym telefonem świata. Na…

2 maja 2024
  • Apple
  • iOS
  • Newsy

iOS pomoże w stresującej sytuacji. Premiera na dniach

iOS 17.5 i iPadOS 17.5 doczekają się bardzo przydatnej w kryzysowych sytuacjach funkcji. Ta ułatwi…

2 maja 2024