>
Kategorie: Meizu Newsy

Meizu sprzedało w tym roku 20 milionów smartfonów

Nie ma chyba na świecie żadnego producenta, który pogardziłby 350% wzrostem sprzedaży swoich smartfonów, a w tym roku sztuka ta udała się Meizu, co jest niewątpliwym sukcesem chińskiej firmy.

W tym roku na rynku smartfonów szczególnie widoczna była ofensywa producentów z Państwa Środka, którzy oferowali urządzenia ze świetnym stosunkiem ceny do jakości. Największy sukces odniosło Huawei, które stało się trzecim największym producentem smartfonów na świecie, sprzedając 100 milionów egzemplarzy swoich telefonów. Jednak nie tylko Huawei może w tym roku świecić sukces, gdyż świetnie poradziło sobie również Meizu.

Meizu sprzedało w tym roku 20 milionów smartfonów, co teoretycznie nie wydaje się wartością olbrzymią, jednak w tym wszystkim najważniejszy jest progres w porównaniu z rokiem ubiegłym, w którym sprzedało się 4.4 milionów smartfonów tej marki. Wzrost sięgnął więc aż 350% i trudno mi sobie wyobrazić, by jakakolwiek firma nie była zadowolona z takiego rezultatu.

Główną przyczyną tego niewątpliwego sukcesu są smartfony z serii Blue Charm, które oferują świetny stosunek jakości do ceny, a ta jest naprawdę bardzo niska. By to zauważyć wystarczy spojrzeć na choćby na nasz rynek, gdzie testowany przez nas Meizu m2 Note kosztuje ok. 800 złotych i jest bez wątpienia jednym z najlepszych wyborów w swojej kategorii cenowej.

W każdym razie po takim sukcesie można się spodziewać, że chiński producent będzie chciał pójść za ciosem i jeszcze bardziej nakręcać sprzedaż, jednak władze firmy mają zupełnie inne plany. Według wiceprezesa Meizu skupienie się na jak największej sprzedaży może w perspektywie czasu zaszkodzić jakości ich produktów, dlatego będzie ona kontrolowana, a docelowym planem na 2016 rok jest 25 milionów sprzedanych smartfonów. Wyznaczone zostały nawet proporcje dla określonych urządzeń – za 70% planu mają odpowiadać smartfony Blue Charm, a za 30% linia MX. Jak widzicie Meizu chce się skupić przede wszystkim na tańszych urządzeniach (które są przecież główną przyczyną tegorocznego sukcesu) i nie walczyć z gigantami takimi jak Samsung, Apple czy Huawei ilością, tylko jakością swoich produktów.

Strategia ta bardzo mi się podoba i mam szczerą nadzieję, że Meizu rzeczywiście pójdzie wyznaczoną przez siebie ścieżką.

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Operatorzy

Revolut już jest operatorem! Daje dorodną paczkę w roamingu UE i USA

Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…

30 kwietnia 2025
  • Motorola
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Wygląda jak flagowiec za 6000 zł, kosztuje ułamek tego. Test telefonu, który w promocjach będzie hitem

Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…

30 kwietnia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

mObywatel padł ofiarą hakerów. Zmasowany atak na rządową aplikację

Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Jeszcze poczekasz na ważną aktualizację Galaxy S25, ale użytkownicy starszych Samsungów nie mają się czym przejmować

Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

OnePlus oficjalnie potwierdza, że ich najlepszy telefon w historii nigdy nie trafi do Polski

To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…

30 kwietnia 2025
  • Newsy

Sprawdź, jak wypada RTX 5060 w laptopach. Czy warto będzie kupić nowy sprzęt z kartą Nvidii?

Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…

30 kwietnia 2025