W czasie oficjalnej prezentacji Sony Xperii Z5 Premium na tajskim rynku przedstawiciel japońskiego koncernu po raz kolejny zaprzeczył wszelkim plotkom na temat ewentualnej likwidacji działu mobilnego firmy. Jednocześnie padły zapewnienia, że Sony postara się zaoferować jeszcze lepsze smartfony. Co to wszystko oznacza?
Sony nie ma najlepszej sytuacji na rynku smartfonów, ale nie zamierza się jeszcze poddawać, dlatego stara się zaprzeczać słowem i czynem jakimkolwiek plotkom na temat rzekomego planu zamknięcia bądź sprzedaży własnego działu mobilnego. Ponowna okazja ku temu nadarzyła się podczas oficjalnej prezentacji Xperii Z5 Premium na Tajwanie, w czasie której dyrektor tamtejszego oddziału firmy, pan Jonathan Lin, podzielił się informacjami z samej ,,góry”.
Pan Lin 19 października tego roku miał okazję porozmawiać z CEO Sony Mobile, panem Hiroki Totoki. Ten zapewnił swojego podwładnego, że nie ma żadnych planów co do likwidacji działu mobilnego japońskiej firmy. Zapewne chodziło tutaj o wyjaśnienie niedawnej wypowiedzi ,,szefa wszystkich szefów” Sony, który przymierza się do szukania ,,alternatywnych rozwiązań”, gdyby sytuacja nie polepszyła się do końca przyszłego roku. Oczywiście mało kto wtedy pomyślał o likwidacji działu smartfonów, jednak sytuacja jest jaka jest, więc lepiej dmuchać na zimne.
Sony, zamiast kończyć swoją przygodę ze smartfonami, chce dalej rozwijać swoje produkty, co według CEO Sony Mobile oznacza zaoferowanie swoim fanom smartfonów z ,,coraz lepszymi wyświetlaczami, usprawnionymi aparatami i lepszym komfortem użytkowania”.
Jeżeli chodzi o tą pierwszą kwestię, to w zasadzie niewiele da się poprawić w wyświetlaczach Sony, jeżeli te będą nadal wykonane w technologii LCD (w zasadzie można je co najwyżej lepiej skalibrować). Zupełnie inaczej byłoby w sytuacji, gdyby Japończycy zdecydowali się użyć wyświetlaczy OLED, bo jak wam kiedyś wspominałem to w nich tkwi przyszłość. Druga kwestia jest oczywista i co prawda DxOMark docenił aparat Xperii Z5, nazywając go najlepszym na rynku (co postaramy się przebadać i my w naszej recenzji), tak już przetestowana przez nas Xperia Z5 Compact pozostawiła w tej kwestii mieszane uczucia i jeśli to rzeczywiście wina oprogramowania, to Sony powinno szybko to poprawić, bo jak wiemy pierwsze wrażenie jest najważniejsze.
Co zaś Sony rozumie pod terminem ,,komfort użytkowania” (ang. user experience) zostawiam do interpretacji wam, bo każdy może to rozumieć po swojemu 😉 Jedno jest natomiast pewne – Japończycy nie mają zamiaru się poddać.
źródło: FocusTaiwan via GForGames
Ceny Sony Xperia Z5
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.