Ile płacimy?
Z danych zebranych przez specjalistów z Ceneo wynika, iż jednie niespełna 9 procent potencjalnych nabywców jest gotowa wydać na telefon więcej niż 1.800 PLN. Co ciekawe jednak, dużo łatwiej nam zaakceptować wydatek rzędu 1.000-1.799 PLN – na taką opcję decyduje się blisko 25 procent użytkowników. Na zakup modelu w cenie poniżej 500 PLN decyduje się 36% gsmManiaKów.
Na jakie marki zwracamy uwagę?
O ile w segmencie droższych smartfonów pozycja Nokii sukcesywnie słabnie, tak w wypadku wyboru telefonu budżetowego zdecydowanie stawiamy na fińskiego producenta. Z wynikiem 42,89% firma z Espoo jest niekwestionowanym liderem, zostawiając pozostałe przedsiębiorstwa daleko z tyłu. Potencjalnym zagrożeniem dla Nokii może być jednak rosnąca popularność wszechobecnego Samsunga – 26,04% udziału w polskim rynku to dla koreańskiej grupy dobra pozycja startowa na nadchodzące miesiące.
UDZIAŁ POSZCZEGÓLNYCH MAREK W RYNKU
(segment telefonów, których cena nie przekracza 600 PLN)
| Nazwa producenta | Udział procentowy |
|---|---|
| Nokia | 42,89% |
| Samsung | 26,04% |
| Sony Ericsson | 10,83% |
| LG | 9,79% |
| myPhone | 2,84% |
| Motorola | 1,64% |
| Hyundai | 0,68% |
| Alcatel | 0,67% |
| Maxcom | 0,65% |
| HTC | 0,45% |
| Emporia | 0,41% |
| BlackBerry | 0,40% |
| iPro | 0,39% |
| Star TV | 0,37% |
| Trak | 0,28% |
| Huawei | 0,28% |
| Sagem | 0,21% |
| Fonek | 0,15% |
| G-Tide | 0,14% |
| Evolve | 0,14% |
| Treecon | 0,12% |
| Asus | 0,10% |
| Gigabyte | 0,09% |
| MTK | 0,03% |
| HP | 0,03% |
| Apple | 0,02% |
| Barel | 0,02% |
| Swissvoice | 0,02% |
| Doro | 0,02% |
| Simvalley | 0,02% |
| JCB | 0,01% |
| Plusfon | 0,00% |
| BRONDI | 0,00% |
| AURO | 0,00% |
| Utano | 0,00% |
| MTT | 0,00% |
| Garmin-Asus | 0,00% |
| Acer | 0,00% |
| Amoi | 0,00% |
| Switel | 0,00% |
Ceny w sklepach
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.










