Rynek multimedialnych opasek i smartwatchów to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów przemysłu elektronicznego – tak wynika z raportu opublikowanego przez amerykańską firmę badawczą, Canalys.
Liczby nie kłamią – tzw. urządzenia „ubieralne” trafiają do coraz szerszej liczby konsumentów. Jak się okazuje, rynek ten urósł w pierwszej połowie tego roku aż o blisko 700% w stosunku do analogicznego okresu czasu w roku 2013. Palmę pierwszeństwa i największą ilość udziałów zyskały firmy Fitbit i Jawbone, mające w swojej ofercie najprostsze urządzenia z podstawowymi funkcjami, tzw. „basic bands”. W kategorii smartwatchów prym wiedzie z kolei Samsung z całą gamą urządzeń z serii Gear, drugą pozycję zajmuje firma Pebble, z kolei podium zamyka Sony.
Jak przewidują analitycy Canalys, w tym roku ogólny wzrost sprzedaży wearable powinien wynieść około 900%. Na poprawę tych wyników z pewnością ogromny wpływ będą miały ostatnie premiery takich sprzętów, m. in. LG G Watch czy Samsung Gear Live. Trudno się dziwić takim oczekiwaniom – co i rusz mamy do czynienia z kolejnymi zapowiedziami nowych smartwatchów, które z pewnością spotkają się z zainteresowaniem użytkowników – najnowsze propozycje Motoroli czy Sony na pewno nie przejdą bez echa.
źródło: Canalys
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Wydawałoby się, że Apple to synonim dbałości o każdy detal i skrupulatnej kontroli jakości. Tymczasem…
Jeden z najciekawszych głośników do 500 złotych doczekał się w Polsce przyjaznej przeceny. Niejaki Soundcore…
Akcje promocyjne Black Friday od zawsze wzbudzały emocje. I prawidłowo, gdyż nie zawsze czarnopiątkowe "okazje"…
Ogromna awaria Cloudflare sparaliżowała tysiące stron i aplikacji. Początkowo podejrzewano potężny atak DDoS, ale rzeczywista…
Najważniejsze usługi zostaną tymczasowo wyłączone. Bank ING nie pozostawia złudzeń, że klienci, którzy odpowiednio się…
realme szykuje kolejną odsłonę swojej popularnej serii średniaków. Nowy realme 16 Pro może zadebiutować już…