Fot. ING
Nowy komunikat od ING może zaskoczyć wielu klientów. Opublikowano go tuż pod koniec października – wspominał on o kartach i telefonach. Jak zwykle w tego typu sytuacjach bywa, zignorowanie go może okazać się katastrofalne w skutkach. Po przeczytaniu go Wasze bezpieczeństwo wzrośnie!
Niemal każdego dnia jesteśmy świadkami zmian. Banki wprowadzają nowe funkcje, aktualizują te istniejące. Podobnie niestety jest z oszustami internetowymi – dostosowują się do nowych technologii, eksperymentują z metodami, konfrontując je z nieświadomymi klientami instytucji.
ING poinformowało o oszustwie, które najczęściej związane jest z telefonami komórkowymi ofiar. W wyniku popełnienia kilku błędów stracić można pieniądze i dane. Lepiej nie próbujcie ignorować tego ostrzeżenia!
Fot. ING
Ten sposób, podobnie jak inne, mają na celu wzbudzić w Was lęk, panikę i pośpiech, aby łatwiej można było Wami manipulować. ING podaje przykład z fikcyjnym pracownikiem banku: wyobraźcie sobie, że ktoś taki dzwoni do Was przez telefon. Informuje, że środki oraz dane są zagrożone. Rzekomo jedynym sposobem na wyjście z tej sytuacji jest zabezpieczenie konta.
Często przestępcy wspominają o tym, że ktoś zrobił przelew z Waszego konta lub wziął na Was kredyt. Innym razem chodzi o samo zalogowanie się do bankowości z obcego urządzenia. Przebieg rozmowy jest identyczny – rzekomy pracownik proponuje Wam pomoc w zabezpieczeniu pieniędzy.
Tutaj sprawa może potoczyć się na dwa sposoby. W pierwszym oszust przekonuje Was do przelania pieniędzy na “bezpieczne konto”. Drugi polega na przekazaniu karty płatniczej lub telefonu “kurierowi” lub innemu “pracownikowi instytucji”. W rzeczywistości w obu przypadkach pewne jest, że stracicie pieniądze.
Fot. ING
Zastanówmy się, jak można wybrnąć z tej sytuacji i nie dać się nabrać. Warto pamiętać, że pracownicy banku nigdy nie będą wymagali od Was instalacji oprogramowań niewiadomego pochodzenia. Nie poproszą Was o przelanie środków na inne konto, a tym bardziej nie wyślą do Was żadnego kuriera. Przed wykonaniem działania, sprawdźcie, czy rzeczywiście rozmawiacie z pracownikiem banku.
Pamiętajcie, aby nie działać pochopnie. To spokój Was w tym wszystkim uratuje. Dzwoniący jest niemiły i nalega na jak najszybsze podjęcie działania? To znak, że coś jest nie tak. Jeśli w aplikacji nie ma informacji na temat pracownika, rozłączcie się. Postępowanie zgodnie z jego instrukcjami może okazać się katastrofalne w skutkach.
Źródło: ING
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Wydawałoby się, że Apple to synonim dbałości o każdy detal i skrupulatnej kontroli jakości. Tymczasem…
Jeden z najciekawszych głośników do 500 złotych doczekał się w Polsce przyjaznej przeceny. Niejaki Soundcore…
Akcje promocyjne Black Friday od zawsze wzbudzały emocje. I prawidłowo, gdyż nie zawsze czarnopiątkowe "okazje"…
Ogromna awaria Cloudflare sparaliżowała tysiące stron i aplikacji. Początkowo podejrzewano potężny atak DDoS, ale rzeczywista…
Najważniejsze usługi zostaną tymczasowo wyłączone. Bank ING nie pozostawia złudzeń, że klienci, którzy odpowiednio się…
realme szykuje kolejną odsłonę swojej popularnej serii średniaków. Nowy realme 16 Pro może zadebiutować już…