Przed premierą swojego jesiennego flagowca Xiaomi porównało go z iPhonem 17 Pro Max. Jak w tym starciu wypada Xiaomi 17 Pro Max?
Premiera Xiaomi 17 Pro Max odbędzie się już 30 września – oczywiście w Chinach. Producent zaczął już podgrzewać temperaturę przed debiutem nowego flagowca. Jak wypada w porównaniu z iPhonem 17 Pro Max?
Xiaomi 17 Pro Max w porównaniu z iPhonem 17 Pro Max
Jaki w ogóle jest cel tego całego porównania? To przedpremierowe ucięcie wszystkich podejrzeń o to, że ktoś tu kogoś kopiuje. Do tej pory byłem zdania, że Xiaomi nie ma powodów do takich tłumaczeń – ich flagowcowi dużo bliżej od Mi 11 Ultra niż kopii Apple. Teraz jednak ich komunikacja jest po prostu komiczna.
No to po kolei. Xiaomi 17 Pro Max – choć producent twierdzi, że wcale tak nie było – ominął jedną generację w nazewnictwie, by zrównać się z telefonami z Cupertino. Po co? Nie mam pojęcia, wolałem starą numerację, która pokrywała się z rokiem premiery
Poza tym wprowadzenie kolejnego modelu, który nazywa się Pro Max – a Pro Maxami posługuje się wyłącznie Apple – to dla mnie jasny sygnał, że Xiaomi chce bezpośrednio konkurować z iPhonem. Przypomnę, że jakieś dwa lata temu tego samego próbował Honor i nadal nie widzę tej detronizacji.
Xiaomi potwierdziło również, że seria 17 będzie pierwszymi smartfonami ze Snadpragonem 8 Elite Gen 5 na rynku.
Znamy już ceny nowych flagowców
Producent sam podał widełki cenowe, w których będą dostępne ich nowe flagowce. Xiaomi 17 Pro ma kosztować od 5 do 6 tysięcy juanów. Dla Xiaomi 17 Pro Max będzie to od 6 do 7 tysięcy. Czy jest sens przekładać te ceny na złotówki?
Moim zdaniem, nie za bardzo – z małym „ale”. Oczywiste jest, że premiera Xiaomi 17 w Europie odbędzie się w okolicach lutego. Widzę tu dwa scenariusze – globalnego wariantu doczeka się Pro Max, albo Ultra. Na pewno nie oba jednocześnie.
Xiaomi może pójść tropem dosłownie każdego chińskiego konkurenta i odpuścić premiery Ultra poza Chinami. Wtedy do Europy trafiłaby podstawka i Pro Max.
Źródło: Innogyan, opracowanie własne
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.







