>
Kategorie: Bankowość Newsy

Klienci PKO BP nie mają lekko. Popularne usługi znikną na rekordowo długi czas

Klienci PKO BP muszą przygotować się na trudny czas. Kluczowe i popularne usługi znikną na rekordowo długi czas. Bank wydał w tej sprawie pilny komunikat, aby użytkownicy mogli odpowiednio wcześnie przygotować się na nieprzyjemności.

PKO BP to największy bank w Polsce mogący pochwalić się milionami klientów. Piszemy Wam o tym dlatego, ponieważ w przypadku wprowadzania nowości, aktualizowania funkcji czy informowania o działalności cyberprzestępców – sprawy te dotyczą ogromnej liczby ludzi.

Komunikat wydany 17 września nie pozostawia złudzeń w kwestii tego, że klienci PKO BP spotkają się ze sporymi utrudnieniami. Te wyjątkowo potrwają przez kilkanaście godzin, paraliżując najważniejsze usługi na stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej.

Nadciąga przerwa w działaniu usług w PKO BP

fot. PKO BP

Jak możemy wyczytać na stronie internetowej PKO BP, trudności z tytułu prac serwisowych pojawią się 21 września od godziny 0:00 do 13:00. To rzadko spotykane, aby przerwy techniczne były aż tak długie.

Podczas przerwy klienci nie będą mogli korzystać z większości usług internetowych i mobilnych PKO BP, w tym iPKO, iPKO biznes oraz PKO Junior. Aplikacja IKO będzie działać w ograniczonym zakresie – umożliwi jedynie wypłaty z bankomatów i płatności w sklepach stacjonarnych oraz online za pomocą BLIK. Pozostałe funkcje, w tym dostęp do historii transakcji czy przelewów, będą niedostępne.

Prace obejmą również iPKO biznes oraz funkcje otwartej bankowości (Open Banking). Możliwość dokonywania płatności internetowych z użyciem „Płacę z iPKO” będzie w tym czasie wyłączona.

Bank zapewnia jednak, że wszystkie karty płatnicze będą działać w bankomatach i punktach sprzedaży stacjonarnej. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie jedynie autoryzacja przy użyciu kodu SMS i PIN-u do karty.

Jak przygotować się do nadchodzących nieprzyjemności?

Fot. PKO BP

PKO BP przypomina, że prace techniczne mają na celu poprawę wydajności systemów oraz zwiększenie bezpieczeństwa transakcji dla klientów.

Taki komunikat nie bez przyczyny pojawił się z wyprzedzeniem. Bankowi zależy na tym, abyście dokonali wszelkich opłat i pojedynczych transakcji poza trwaniem prac serwisowych. Dzięki temu unikniecie nieprzyjemności, a co za tym idzie niepotrzebnej frustracji.

Źródło: PKO BP

Piotr Kaniewski

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Technologie

Już wiadomo, czemu połowa internetu nie działała. To nie był atak DDoS

Ogromna awaria Cloudflare sparaliżowała tysiące stron i aplikacji. Początkowo podejrzewano potężny atak DDoS, ale rzeczywista…

20 listopada 2025
  • Bankowość
  • Newsy

Klienci ING muszą się na to przygotować. Inaczej doświadczą potężnej irytacji

Najważniejsze usługi zostaną tymczasowo wyłączone. Bank ING nie pozostawia złudzeń, że klienci, którzy odpowiednio się…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Realme
  • Telefony

Ważny wyciek średniaka realme, który tym razem nie powinien ominąć Polski

realme szykuje kolejną odsłonę swojej popularnej serii średniaków. Nowy realme 16 Pro może zadebiutować już…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Orange

AMOLED, 108 MP i duża bateria. Wszystko to taniej o nawet 30%. Można? Można

Orange się nie zatrzymuje i oferuje naprawdę sporo przecenionych smartfonów z okazji Black Friday. Jednym…

20 listopada 2025
  • Promocje

GOG odpalił 80% zniżkę. Ulubiony RTS wszystkich Polaków do kupienia za 6,99 zł

Pisaliśmy Wam o tym już kilkukrotnie, ale GOG to jedna z najlepszych platform organizująca promocje…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • T-Mobile

Flagowa Motorola ze Snapem 8 Elite taniej o 1000 zł. Dostaniesz jeszcze fajny prezent

Smartfony marki Motorola często są oferowane w bardzo konkurencyjnych cenach. W tym przypadku ceny zostały…

19 listopada 2025