>
Kategorie: Bankowość Newsy

PKO BP się nie patyczkuje i zapowiada zablokowanie funkcji klientom. Nie chodzi o prace serwisowe

PKO BP wydało niepokojący wręcz komunikat – z jego treści wynika, że kluczowe funkcje zostaną wyłączone dla części klientów. Co najgorsze, sprawa nie dotyczy prac serwisowych banku. Oto co trzeba wiedzieć, aby nie zablokowali Wam dostępu.

PKO BP zazwyczaj stara się regularnie informować swoich klientów o najważniejszych poczynaniach. Zazwyczaj dzieje się to za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz strony internetowej. Wczoraj pojawił się komunikat w tym drugim medium i jak się okazuje, jest on niezwykle istotny.

Dotyczy on bowiem zablokowania części funkcji w aplikacji IKO i serwisu iPKO. Sprawa jest o tyle poważna, że nie dotyczy ona przerwy technicznej. W takim wypadku najlepiej dowiedzieć się, o co chodzi i w przypadku problemu natychmiast go rozwiązać. Co musicie wiedzieć?

PKO BP się nie patyczkuje – bank zapowiada wyłączenie funkcji

Fot. PKO BP

Komunikat banku wyjaśnia, że ograniczenia pojawią się w sytuacji, gdy klient nie przedstawi ważnego dokumentu tożsamości. W takim przypadku PKO BP, powołując się na względy bezpieczeństwa, może częściowo zablokować dostęp do serwisu iPKO oraz aplikacji IKO.

Brak aktualnych danych uniemożliwi m.in. wykonywanie przelewów, przeglądanie historii transakcji czy zawieranie umów online. Bank zaznacza również, że w określonych sytuacjach blokada może objąć wszystkie formy płatności. Oznacza to nie tylko przelewy czy transakcje kartą debetową, ale także wypłaty gotówki z bankomatów.

Jak uniknąć blokady lub przywrócić dostęp do funkcji?

fot. PKO BP

Aby przywrócić pełny dostęp do usług, należy zaktualizować dokument tożsamości. Klienci z polskim dowodem osobistym lub paszportem mogą zrobić to online. W aplikacji IKO należy wejść w swój profil (lewy górny róg) → „Twoje dane” → „Dokument tożsamości” → „Zmień dokument tożsamości”. W serwisie iPKO procedura jest podobna: profil (górny róg) → „Ustawienia” → „Profil i dane” → „Dokument tożsamości” → „Zmień”. Aktualizacja dokumentu jest możliwa również telefonicznie, pod numerem 800 302 302.

Bank przypomina, że blokada dotyczy klientów powyżej 13. roku życia.

Źródło: PKO BP

Piotr Kaniewski

Najnowsze artykuły

  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Może i jest cieniasem, ale na pewno nie pod względem specyfikacji. Przeciwnie – wręcz czaruje wyposażeniem

Do sieci trafiła specyfikacja maluszka dopełniającego serię Honor Magic8. Model Mini przenika się z wersją…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czy warto TERAZ kupić Roborock Saros 10R?

Roborock Saros 10R ma system nawigacji nawet 21 razy dokładniejszy od klasycznego LiDARu i mierzy…

20 listopada 2025
  • Promocje

Zegarki Amazfit w super promocjach! Można sporo zaoszczędzić, a pewien sklep oferuje trzy raty za darmo

Dobry producent postanowił przecenić swoje smartwatche zarówno u siebie, jak i w wielu sklepach partnerskich.…

20 listopada 2025
  • Longform
  • Telefony

Oto, co niekiedy znaczą aktualne poprawki bezpieczeństwa

Jak ważne jest wsparcie aktualizacjami telefonu? Czasami jest to coś, co decyduje o życiu lub…

20 listopada 2025
  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

Kolejny kompaktowy telefon może zostać anulowany. Szkoda – to mógłby być świetny telefon

Kompaktowy telefon z przepotężną baterią oraz z rewelacyjną specyfikacją może jednak zostać anulowany. Mowa tu…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Flagowiec Apple za 6000 złotych znowu z problemami. Kontrola jakości coraz gorsza?

Wydawałoby się, że Apple to synonim dbałości o każdy detal i skrupulatnej kontroli jakości. Tymczasem…

20 listopada 2025