Amazfit Balance 2 XT „oficjalnie” debiutuje w Europie. Jeden ze sklepów ujawnił specyfikację, cenę i design. Czym różni się od podstawowego Amazfit Balance 2?
W Europie doszło do cichej premiery Amazfit Balance 2 XT. Nieco odchudzona wersja jednego z najciekawszych smartwatchy ostatnich miesięcy jest od niego znacznie tańsza. Czy gorsza? Przyjrzyjmy się zmianom, którymi kusi nas Amazfit.
Amazfit Balance 2 XT „oficjalnie” debiutuje w Europie
Zanim jednak przejdziemy do oszczędności, to zacznijmy od… oszczędności. Amazfit Balance 2 XT kosztuje w jednym ze sklepów w Hiszpanii 190 euro. Przy obecnym kursie to równowartość 808 złotych, więc teoretycznie w naszych sklepach pojawić mógłby się z metką 799 złotych. Moim zdaniem to kapitalna wycena za kapitalny smartwatch.
Jak wypada to na tle poprzednika? Amazfit Balance 2 według porównywarki cenowej Ceneo kosztuje obecnie 1299 złotych. Widzisz więc sam, że nowość w formie XT jest wyraźnie tańsza, a 5 stów zostaje w kieszeni. A to musi wiązać się z różnicami.
No dobra, to czym różni się od podstawowego modelu?
Skoro nowy model jest tak znacznie tańszy od obecnego od dłuższego czasu na rynku poprzednika, to na pewno nie mogło zabraknąć różnic w specyfikacji. Szczerze mówiąc, to jest ich znacznie mniej, niż się spodziewałem.
Po pierwsze szafirowe szkło zostało tu zastąpione szkłem mineralnym. Jako – pożal się boże – geolog z wykształcenia powiem Ci, że obie nazwy są mocno marketingowe. W realnym użytkowaniu przewaga szafirowego szkła nad mineralnym jest bardzo specyficzna, a odporność na stłuczenia jest bardzo podobna.
Poza tym Amazfit Balance 2 XT nie ma… aplikacji do gry w golfa. Do tego nie ma wsparcia dla trybów nurkowania, a sama odporność na wodę została obniżona do 5 ATM. Nazwij mnie szaleńcem, ale moim zdaniem dla takich pierdół nie warto dopłacać prawie 500 złotych. Nie mogę się doczekać, aż nowy model trafi do polskiej sprzedaży.
Na koniec przypomnę, że wiele dobrych smartwatchy w 2025 roku zdążyło już mocno stanieć, a najlepsze z nich znajdziesz w naszym poradniku zakupowym.
Źródło: Amazfit, opracowanie własne
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.







