>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

YouTube dodaje całkiem nowy przycisk. Sprawdź, co potrafi

Nowy przycisk na YouTube może zmienić zasady gry na platformie. Nowa opcja „Podbij” pozwala widzom decydować, które filmy trafią na szczyt. Zobaczmy, jak to dokładnie działa.

Platforma YouTube pochwaliła się właśnie globalnym wdrożeniem swojej nowej funkcji „Hype”, czyli po polsku „Podbij”. Ma ona pomóc mniejszym twórcom w zdobywaniu widoczności i budowaniu społeczności. Jak to dokładnie działa i kto na tym skorzysta?

Przycisk „Podbij” na YouTube w Polsce. Hajpuj ulubionych twórców

„Podbij” to dodatkowy przycisk umieszczony pod filmami, obok znanego nam już dobrze przycisku „Lubię to”. Jest dostępny tylko przy materiałach publikowanych przez mniejsze kanały, mające mniej niż 500 tysięcy subskrybentów. Ma on posłużyć promowaniu materiałów mniejszych twórców, których chcemy wspierać – teraz mamy ku temu okazję na nowy sposób.

fot. YouTube

YouTube daje genialną funkcję za darmo! Już nie trzeba płacić

Każdy widz może podbić maksymalnie tylko trzy filmy w tygodniu, a każdy taki głos przekłada się na punkty. To one decydują o pozycji w nowym rankingu w zakładce „Pobijanie”. Aby wyrównać szanse, YouTube wprowadził system, w którym mniejsi twórcy zyskują dodatkowe punkty za każdy otrzymany hype.

Nowość już w Polsce. Na start tylko w wersji mobilnej

Narzędzie dotychczas działało tylko w wybranych krajach, a teraz trafia do 39 państw, w tym m.in. do Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Japonii, Korei Południowej, a także Europy i Polski. Na ten moment przycisk działa tylko w aplikacji mobilnej – a w wersji przeglądarkowej dopiero ma się pojawić, w niedalekim czasie. Funkcja ta nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich, ale w najbliższych dniach powinna pojawiać się na smartfonach Polaków.

fot. YouTube

Według YouTube’a, decyzja o wprowadzeniu funkcji wynika z obserwacji, że widzowie chcą jeszcze bardziej aktywnie uczestniczyć w sukcesie swoich ulubionych twórców. Takie podbicie ma być więc sposobem na wzmocnienie więzi między fanami a autorami treści, a jednocześnie narzędziem otwierającym mniejszym kanałom drogę do coraz szerszej publiczności.

Źródło: TechCrunch, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Ten promocyjny model bije na głowę markę JBL, Xiaomi oraz Samsunga. Za 374 złote nie znajdziesz lepszego głośnika

Jeden z najciekawszych głośników do 500 złotych doczekał się w Polsce przyjaznej przeceny. Niejaki Soundcore…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Orange

HA HA HA, takiej „promocji” Black Friday jeszcze nie widziałeś. Po prostu wstyd

Akcje promocyjne Black Friday od zawsze wzbudzały emocje. I prawidłowo, gdyż nie zawsze czarnopiątkowe "okazje"…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Technologie

Już wiadomo, czemu połowa internetu nie działała. To nie był atak DDoS

Ogromna awaria Cloudflare sparaliżowała tysiące stron i aplikacji. Początkowo podejrzewano potężny atak DDoS, ale rzeczywista…

20 listopada 2025
  • Bankowość
  • Newsy

Klienci ING muszą się na to przygotować. Inaczej doświadczą potężnej irytacji

Najważniejsze usługi zostaną tymczasowo wyłączone. Bank ING nie pozostawia złudzeń, że klienci, którzy odpowiednio się…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Realme
  • Telefony

Ważny wyciek średniaka realme, który tym razem nie powinien ominąć Polski

realme szykuje kolejną odsłonę swojej popularnej serii średniaków. Nowy realme 16 Pro może zadebiutować już…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Orange

AMOLED, 108 MP i duża bateria. Wszystko to taniej o nawet 30%. Można? Można

Orange się nie zatrzymuje i oferuje naprawdę sporo przecenionych smartfonów z okazji Black Friday. Jednym…

20 listopada 2025