Fot. mBank
mBank na swojej stronie internetowej posiada skarbnicę wiedzy. W jednym z segmentów zatytułowanych “jak się zachować”, czytamy jak powinni postąpić klienci w przypadku nieautoryzowanych transakcji. Każdy użytkownik banku powinien się z tą wiadomością zapoznać.
Nawet przy zachowaniu najwyższej ostrożności może dotknąć nas niespodziewana sytuacja. Choć nie jest to częste, w wyniku jakiegoś błędu, braku spostrzegawczości, czy rozkojarzenia możemy paść ofiarą oszustwa. Weszliście na konto i zobaczyliście nieznaną transakcję? mBank radzi, jak powinniście się w takiej sytuacji zachować.
Fot. mBank
W pierwszej kolejności sprawdźcie historię operacji na Waszym koncie. Upewnijcie się, czy w ostatnich dniach nie zrealizowaliście żadnych zleceń stałych np. za subskrypcje, abonamenty lub polecenia zapłaty. Jesteśmy tylko ludźmi, czasem zdarza nam się zapominać o takich rzeczach.
Jeśli jednak transakcja dotyczy Waszej karty i jej nie rozpoznajecie, zastrzeżcie ją jak najszybciej. Zróbcie to, gdy podejrzewacie kradzież karty lub danych. Warto dokonać tego, nawet gdy ktoś znalazł Waszą kartę i oddał ją – taka osoba mogła zapisać sobie jej dane i w niedalekiej przyszłości może z tego skorzystać.
Jak zastrzec kartę? W aplikacji mobilnej wejdźcie w Produkty > Karty > Blokada karty > Zastrzeżenie karty. W serwisie transakcyjnym z kolei wejdźcie w Produkty > Karty > Zastrzeż. Możecie to zrobić również za sprawą mLinii oraz w placówce banku.
Po zastrzeżeniu karty sprawdźcie historię operacji i zgłoście wszystkie nieznane transakcje. Konsultant mBanku pomoże zabezpieczyć Wasze rachunki – pomoże też w odzyskaniu Waszych środków.
fot. mBank
Jeśli policja będzie chciała zabezpieczyć Wasze urządzenie jako materiał dowodowy, nie skanujcie go programem antywirusowym, nie formatujcie dysków ani nie przywracajcie ustawień fabrycznych, dopóki materiał dowodowy nie zostanie pobrany.
Jeżeli policja lub prokuratura nie będzie pobierać materiału dowodowego, sprawdźcie i zabezpieczcie swoje urządzenia: przeskanujcie je programem antywirusowym, sformatujcie dyski twarde komputera i przywróćcie ustawienia fabryczne telefonu. Następnie zmieńcie hasła do Waszego konta w mBanku, aplikacji mobilnej oraz innych serwisów, z których korzystacie.
Źródło: mBank mBank alarmuje klientów. Chodzi o nieautoryzowane transakcje
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Wydawałoby się, że Apple to synonim dbałości o każdy detal i skrupulatnej kontroli jakości. Tymczasem…
Jeden z najciekawszych głośników do 500 złotych doczekał się w Polsce przyjaznej przeceny. Niejaki Soundcore…
Akcje promocyjne Black Friday od zawsze wzbudzały emocje. I prawidłowo, gdyż nie zawsze czarnopiątkowe "okazje"…
Ogromna awaria Cloudflare sparaliżowała tysiące stron i aplikacji. Początkowo podejrzewano potężny atak DDoS, ale rzeczywista…
Najważniejsze usługi zostaną tymczasowo wyłączone. Bank ING nie pozostawia złudzeń, że klienci, którzy odpowiednio się…
realme szykuje kolejną odsłonę swojej popularnej serii średniaków. Nowy realme 16 Pro może zadebiutować już…