Alior Bank cieszy się w Polsce niemałą popularnością. Na oficjalnej stronie instytucji swego czasu pojawiła się bardzo ważna wiadomość dotycząca logowania. Jej treść jest na tyle istotna, że powinien zapoznać się z nią każdy klient banku. W dzisiejszym artykule tłumaczymy, co warto wiedzieć.
Banki raz na jakiś czas udostępniają różnego rodzaju komunikaty. Ważne jest, aby klienci byli z nimi w miarę na bieżąco – może to bowiem znacząco ułatwić życie. Z jednej strony z wyprzedzeniem dowiadujecie się o przerwach technicznych i nowych funkcjach. Z drugiej jesteście ostrzegani przed działaniem oszustów, poznajecie ich metody i sposoby na zwiększenie własnego bezpieczeństwa.
Alior Bank swego czasu opublikował bardzo przydatną listę zasad, czego nie robić i na co warto zwracać uwagę. W dzisiejszym artykule zebraliśmy najważniejsze informacje, które warto mieć z tyłu głowy.
Alior Bank z komunikatem w sprawie bezpiecznych transakcji

fot. informacje prasowe
Bank przypomina, że nigdy nie prosi o zatwierdzanie operacji, których klient sam nie zainicjował. Przed potwierdzeniem transakcji należy uważnie przeczytać treść wiadomości SMS lub powiadomienia PUSH. Warto sprawdzić kwotę, numer konta oraz cel operacji.
Autoryzacja SMS różni się w zależności od celu – inne kody służą do logowania, a inne do potwierdzania transakcji. Kody logowania zawierają sześć małych liter bez polskich znaków. Cyberprzestępcy często próbują wyłudzić właśnie te informacje, podszywając się pod zaufane źródła.
Alior Bank uczula również na bezpieczeństwo urządzenia mobilnego. Telefon nie powinien być pozostawiany bez nadzoru, szczególnie w miejscach publicznych. W razie jego kradzieży należy niezwłocznie zablokować kartę SIM i skontaktować się z infolinią banku. Szybka reakcja ograniczy ryzyko nieautoryzowanego dostępu do konta.
W sytuacji podejrzenia oszustwa – np. po otrzymaniu fałszywego SMS-a czy podejrzanej wiadomości – warto od razu zgłosić sprawę bankowi. Zgłoszenie można złożyć przez infolinię, formularz reklamacyjny lub bezpośrednio w oddziale. Alior Bank działa w trybie 24/7 i podejmuje próby kontaktu z klientem, jeśli uzna transakcję za podejrzaną.
Klienci powinni pamiętać o czymś jeszcze
Dostęp do bankowości elektronicznej także niesie ze sobą pewne ryzyko, zwłaszcza gdy nie przestrzega się zasad bezpieczeństwa określonych przez bank. Największym zagrożeniem jest utrata kontroli nad danymi do logowania oraz urządzeniami służącymi do autoryzacji transakcji.
Oszuści często nakłaniają klientów do zatwierdzenia operacji lub przekonują ich do zainstalowania złośliwego oprogramowania na telefonie pod pretekstem chronienia środków. Prawdziwy bank nigdy takich rzeczy nie robi – jeśli jednak ktoś Wam je zaproponuje, to sygnał, że coś jest nie tak. W razie wątpliwości warto skontaktować się bezpośrednio z samym Alior Bankiem.
Źródło: Alior Bank
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.