BNP Paribas raz jeszcze daje o sobie znać, wydając do wszystkich klientów ważne ostrzeżenie. Tym razem chodzi o sprawę dotyczącą bezpieczeństwa. Zlekceważenie tego komunikatu może się na Was zemścić. Oto co powinniście wiedzieć.
BNP Paribas często informuje swoich klientów o planowanych przerwach technicznych, wprowadzaniu nowych funkcji, czy organicznych czasowo promocjach. Nieco rzadziej zdarza się, że bank wrzuca też informacje na temat bezpieczeństwa – taka wiadomość zazwyczaj pojawia się raz, góra dwa w ciągu miesiąca.
Pod koniec maja udostępniono komunikat w sprawie nowej, bezlitosnej techniki oszustów. Poznanie podstawowych działań cyberprzestępców może sprawić, że uniknięcie niepotrzebnych problemów.
BNP Paribas z bardzo ważnym ostrzeżeniem

zrzut ekranu ze strony BGŻ BNP Paribas
Metody cyberprzestępców bardzo często opierają się na podobnych schematach. Kontaktują się z Wami – klientami banków próbując wzbudzić strach, pośpiech, a czasem nawet ciekawość. Wszystko po to, aby zachęcić Was do wykonania kilku przeważnie prostych czynności.
W ostatnim czasie oszuści coraz częściej łączą technikę NFC Relay z podszywaniem się pod bank. Ofiara otrzymuje telefon, SMS lub trafia na reklamę zachęcającą do pobrania fałszywej aplikacji bankowej. Interfejs takiej aplikacji wygląda niemal identycznie jak oryginał. Jej instalacja umożliwia przestępcom przejęcie kontroli nad urządzeniem.
Kiedy aplikacja jest już zainstalowana, przestępcy proszą o przyłożenie karty do telefonu i wpisanie kodu PIN. To wystarcza, by przy pomocy sygnału zbliżeniowego wypłacić pieniądze z bankomatu. Cała operacja może wyglądać jak standardowe potwierdzenie tożsamości, ale w rzeczywistości dochodzi do utraty pieniędzy.
Bank zdradza jak się chronić!

Fot. BNP Paribas
BNP Paribas przypomina, że banki nigdy nie proszą o instalację dodatkowych aplikacji ani o podawanie PIN-u do karty przez telefon. To samo tyczy się z przystawianiem kart do smartfonu. Warto mieć na uwadzę, że wszystkie wiadomości kładące nacisk na pośpiech, wzbudzające strach, najczęściej są stworzone przez oszustów.
Warto też regularnie aktualizować oprogramowanie telefonu i pobierać aplikacje z oficjalny źródeł typu: Sklep Play lub App Store. Starajcie się też nie klikać w linki zawarte w SMS-ach oraz e-mailach – lepiej będzie, jak wejdziecie na daną stronę, wpisując jej adres ręcznie.
Klienci mBanku również powinni mieć się na baczności – instytucja wydała pilne ostrzeżenie.
Źródło: BNP Paribas
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.