Jeżeli jest jakieś miejsce, gdzie Samsung poniósł porażkę w 2025 roku, to jest nim Europa i rynek składanych smartfonów. Użytkownicy wreszcie zdali sobie sprawę, że logo na obudowie to nie wszystko.
Counterpoint Research opublikowało dane, według których składane smartfony to nadal nisza. Ponadto to nisza, w której Samsung traci na znaczeniu. Kto by się spodziewał, że pokazywanie tego samego telefonu rok po roku to przepis na katastrofę.
Rynek składanych smartfonów w Europie w 2025 to porażka Samsunga
Na początek skupmy się na samym Samsungu. Koreański producent nadal jest niekwestionowanym liderem, kontrolując 41% rynku. Biorąc jednak pod uwagę, że w rok stracili 15 punktów procentowych i 24% sprzedaży, ich przyszłość nie jaki się zbyt kolorowo.
Czy kogoś to dziwi? O ile Samsunga Galaxy S25 Ultra bez problemu może uchodzić za ideał Androida, tak Galaxy Z Fold6 nie wytrzymuje porównania do chińskiej konkurencji. To samo można napisać o Galaxy Z Flip6, którego składane Motorole zjadają na śniadanie.
Składane smartfony to nadal nisza
Przejdźmy do tych producentów, którzy naprawdę urośli. Drugie miejsce na liście z 15% udziałem w rynku i 58% wzrostem zajmuje wspomniana przeze mnie Motorola. Nieźle pokazuje to też, że wolimy klapki od większych składaków. Nie dziwi mnie to, sam mam takie same preferencje.
Trzecie miejsce nadal zajmuje Honor, ale tu spadek jest porównywalny z Samsungiem. Po bardzo udanym 2024 roku widać spowolnienie – cóż, tu chyba też czas na pokazanie dobrego flipa czy też klapki w Europie.Czwarte miejsce jest dla mnie niezrozumiałe, bo o ile Google Pixela 9 Pro XL być może nawet bym kupił (zwłaszcza w tej promocji w Polsce), tak składak od Google to dla mnie nieporozumienie. Najwyraźniej jednak popularność zwykłych Pixeli robi swoje i z 265% wzrostem mają się z czego cieszyć.
To jednak jeszcze nic przy wyniku Tecno. Chiński producent oferujący najtańsze składane telefony na rynku ma aż 336% przyrostu, dorównując Google w rynkowych udziałach. Kolejne jest Xiaomi, w przypadku którego nie można mówić o wzrostach i spadkach, bo MIX Flip był ich pierwszym składakiem poza Chinami.
Stawkę zamyka Oppo z wynikiem na poziomie 4%. Wydaje się, że ograniczenie dostępności doskonałego Find N5 do Chin i brak nowej klapki to strzał w kolano. Na koniec ciekawostka – składane telefony to nadal nisza, pokrywająca zaledwie 1.5% sprzedaży w Europie.
Źródło: Counterpoint Research, opracowanie własne
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.