Na stronie internetowej mBank znajduje się bardzo ważna wiadomość. Dotyczy ona sytuacji, która może dotknąć każdego klienta. Instytucja przypomina o kluczowej czynności, podkreślając, jak ważna jest reakcja. To jedna z tych wiadomości, z którymi zachęcamy się zapoznać, jak najszybciej.
Banki przyzwyczaiły klientów do wydawania regularnych komunikatów. Ostatnio dla przykładu taka sytuacja spotkała użytkowników Millennium. Na stronach instytucji można znaleźć jednak także wiadomości bezterminowe takie, które są aktualne przez cały czas, a jednocześnie dotyczą arcyważnych sytuacji.
mBank przypomina o arcyważnej sprawie

fot. mBank
Sprawy związane z kartami wzbudzają silne emocje. Człowiek może wpaść w panikę, a już, zwłaszcza gdy takową kartę zgubi. Trzeba powiedzieć sobie wprost, że jest to duże ryzyko związane z możliwą utratą środków. W takiej sytuacji ważne jest zachowanie spokoju i podjęcie racjonalnych działań. mBank przypomina klientom, jak należy się zachować.
Ludzką rzeczą jest popełniać błędy i czasem zdarza nam się coś zgubić. Jeśli nie jesteście pewni, gdzie znajduje się Wasza karta, powinniście skorzystać z opcji tymczasowej blokady. To bezpieczne rozwiązanie, które pozwala zyskać czas na odnalezienie karty bez ryzyka utraty środków. Blokadę możecie włączyć samodzielnie w aplikacji mobilnej, serwisie transakcyjnym lub kontaktując się z mLinią.
Jeśli podejrzewacie, że ktoś mógł ukraść Waszą kartę lub zdobyć jej dane, powinniście ją niezwłocznie zastrzec. Zastrzeżenie jest nieodwracalne – karta przestaje wówczas działać i nikt nie będzie mógł jej użyć.
Co jednak, gdy ktoś znalazł Waszą kartę i ją zwrócił? mBank przypomina, że wcale nie musi oznaczać to, że możecie z niej bezpiecznie korzystać. Jeśli istnieje ryzyko, że dane karty mogły zostać poznane, powinniście rozważyć jej zastrzeżenie. Skupmy się teraz jednak na sprawie najważniejszej – jak kartę w ogóle w mBanku zastrzec?
Koniecznie musicie wiedzieć, jak zastrzec kartę

fot. mBank
Możecie to zrobić w aplikacji mobilnej – wystarczy wejść w zakładkę Produkty > Karty, wybrać odpowiednią kartę i kliknąć Blokada karty > Zastrzeżenie karty. Identyczną operację wykonacie w serwisie transakcyjnym, korzystając z opcji Zastrzeż przy wybranej karcie.
Nie macie dostępu do internetu? Nic straconego, możecie zadzwonić na mLinię pod numer 42 6 300 800 lub połączyć się bezpośrednio z aplikacji mobilnej. Kartę można też zastrzec w jednej z placówek banku – ich listę znajdziecie na stronie mBanku. Po zastrzeżeniu warto zamówić nową kartę.
Po zastrzeżeniu karty powinniście też od razu sprawdzić historię operacji. W przypadku wykrycia tajemniczych transakcji musicie, jak najszybciej skontaktować się z instytucją. Konsultanci mogą pomóc w wyjaśnieniu sprawy i rozpocząć procedurę odzyskiwania środków. Powinniście w takim wypadku pamiętać o zgłoszeniu sprawy na policję.
Źródło: mBank
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.