Santander nie pozostawia klientom żadnych złudzeń. Z tym komunikatem należy zapoznać się jak najszybciej, zanim będzie za późno. Sprawa jest o tyle poważna, że dotyczy zarówno dostępu do bankowości internetowej, jak i Waszych środków.
Santander przyzwyczaił swoich klientów, że o najważniejszych rzeczach zazwyczaj informuje za pośrednictwem mediów społecznościowych lub oficjalnej strony internetowej. W segmencie zatytułowanym “blog” można znaleźć powiadomienie dotyczące danych do bankowości.
Sprawa jest bardzo poważna i dotyczy działań oszustów, którzy raz na jakiś czas próbują wyłudzić od klientów różnych instytucji dane wrażliwe. W tym konkretnym przypadku chodzi o oszustów podszywających się pod pracowników banku. Jak podaje Santander, cyberprzestępcy mogą działać na różne sposoby. Poznanie najpopularniejszych ich metod na pewno zwiększy Wasze bezpieczeństwo.
Santander wydał pilny komunikat – oto co trzeba wiedzieć

fot. Santander Bank Polska
Najczęściej spotykaną metodą jest oszustwo na aplikację. Przestępcy podszywają się pod pracownika banku, informując o rzekomych nieprawidłowościach na koncie – może to np. dotyczyć dziwnej transakcji. W trosce o środki oszuści proszą o zainstalowanie aplikacji do zdalnej pomocy. Tym sposobem zdobywają dostęp do telefonu i bankowości elektronicznej.
Innym wariantem jest oszustwo na przelew techniczny. Cyberprzestępcy wzbudzają w Was niepokój, twierdząc, że Wasze pieniądze są zagrożone i należy je niezwłocznie “zabezpieczyć” przelewem ekspresowym lub BLIK-iem na wskazane konto. Taki przelew trafia bezpośrednio do złodziei, którzy błyskawicznie wypłacają środki lub przesyłają je dalej.
Trzeci sposób polega na pozyskaniu danych wrażliwych podczas fałszywej weryfikacji. Rzekomi pracownicy podczas rozmowy proszą o dane logowania, login, hasło lub inne dane. Mając komplet informacji, mogą zalogować się na Wasze konto bankowe, zlecając przelewy, a nawet wnioskować o kredyt.
Popularny bank radzi, jak się chronić

fot. Santander Bank Polska
Jeśli ktoś podaje się za pracownika banku i macie jakiekolwiek wątpliwości — natychmiast się rozłączcie. Następnie samodzielnie skontaktujcie się z bankiem, wybierając numer z oficjalnej strony internetowej lub aplikacji.
Nigdy nie podawajcie przez telefon loginów, haseł ani innych danych do logowania. Pracownik banku nie ma prawa prosić Was o takie informacje. Jeśli pojawi się taka prośba, to jasny sygnał, że rozmawiacie z oszustem. Zakończcie rozmowę i zgłoście sprawę do banku. To samo tyczy się wysyłania przelewów na “konta techniczne” – to oczywiste kłamstwo. Prawdziwi pracownicy nigdy Was o takie rzeczy nie poproszą.
Źródło: Santander
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.