fot. Santander Bank Polska
Klienci Santander, podobnie jak użytkownicy innych banków w ostatnim czasie są atakowani przez cyberprzestępców. Instytucja wydała swego czasu niedługi artykuł, w którym informuje, jak zwiększyć swoje bezpieczeństwo. Okazuje się, że kilka kliknięć jest w stanie uchronić Was przed poważnymi problemami.
W ostatnim czasie sporo pisaliśmy o komunikatach udostępnianych przez najpopularniejsze banki w naszym kraju. Zdecydowana większość z nich dotyczyła spraw związanych z bezpieczeństwem związanym ze wzmożoną aktywnością cyberprzestępców. Zdarzało się jednak, że pisaliśmy o nieco bardziej przyziemnych sprawach, takich jak przerwy techniczne.
https://www.gsmmaniak.pl/1569407/huawei-mediapad-12-x-promocja-opinia/
Tym razem ponownie wracamy do oszustów internetowych. Skupimy się na konkretnej ich metodzie, jednocześnie zdradzając Wam bardzo prosty sposób na poradzenie sobie z atakiem. Jak się bowiem okazuje, Santander już jakiś czas temu wprowadził niezwykle przydatną funkcję – dzięki niej po kilku kliknięciach będziecie już bezpieczni.
fot. Santander
W tym artykule skupimy się na jednej z technik manipulacji wykorzystywanej przez oszustów. Zapewne słyszeliście, że mają oni tendencję do podszywania się pod różnego rodzaju instytucje, w tym również jej pracowników. Cyberprzestępcy podszywają się pod doradców, informując o potencjalnym zagrożeniu konta lub o wykryciu nieautoryzowanego działania.
Koniec końców wszystko zależy od nich, aczkolwiek często spotkać się można z sytuacją, gdzie dzwonią w sprawie rzekomej blokady przelewu. Wówczas namawiają Was do wysłania pieniędzy na tzw. “konto bezpieczeństwa”, co ma przeciwdziałać atakowi złodziei. Zdarza się też, że rzekomy pracownik prosi o zainstalowanie aplikacji mobilnej.
Santander wspomina, że oszuści mogą próbować uzyskać Wasze dane pod pretekstem konieczności przeprowadzenia weryfikacji. Wtedy mogą poprosić Was o imię i nazwisko, numer PESEL, a czasem też o login i hasła do konta – wszystko po to, by zdobyć dostęp do Waszych pieniędzy. W takich okolicznościach warto skorzystać z mobilnej autoryzacji.
Klienci Santander Bank Polska mogą korzystać z funkcji mobilnej autoryzacji do potwierdzania tożsamości doradcy z infolinii. W czasie rozmowy klient otrzymuje powiadomienie push z imieniem i nazwiskiem konsultanta. Po zatwierdzeniu komunikatu można kontynuować rozmowę bez dodatkowej weryfikacji.
Mobilna autoryzacja działa także wtedy, gdy klient sam dzwoni na infolinię 19999 lub inicjuje połączenie z poziomu aplikacji. W takim przypadku tożsamość jest weryfikowana automatycznie, bez konieczności podawania dodatkowych danych. Funkcja jest dostępna w oficjalnej wersji aplikacji banku w App Store i Google Play.
Źródło: Santander
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Ogromna awaria Cloudflare sparaliżowała tysiące stron i aplikacji. Początkowo podejrzewano potężny atak DDoS, ale rzeczywista…
Najważniejsze usługi zostaną tymczasowo wyłączone. Bank ING nie pozostawia złudzeń, że klienci, którzy odpowiednio się…
realme szykuje kolejną odsłonę swojej popularnej serii średniaków. Nowy realme 16 Pro może zadebiutować już…
Orange się nie zatrzymuje i oferuje naprawdę sporo przecenionych smartfonów z okazji Black Friday. Jednym…
Pisaliśmy Wam o tym już kilkukrotnie, ale GOG to jedna z najlepszych platform organizująca promocje…
Smartfony marki Motorola często są oferowane w bardzo konkurencyjnych cenach. W tym przypadku ceny zostały…