Klienci Santander, podobnie jak użytkownicy innych banków w ostatnim czasie są atakowani przez cyberprzestępców. Instytucja wydała swego czasu niedługi artykuł, w którym informuje, jak zwiększyć swoje bezpieczeństwo. Okazuje się, że kilka kliknięć jest w stanie uchronić Was przed poważnymi problemami.
W ostatnim czasie sporo pisaliśmy o komunikatach udostępnianych przez najpopularniejsze banki w naszym kraju. Zdecydowana większość z nich dotyczyła spraw związanych z bezpieczeństwem związanym ze wzmożoną aktywnością cyberprzestępców. Zdarzało się jednak, że pisaliśmy o nieco bardziej przyziemnych sprawach, takich jak przerwy techniczne.
Tym razem ponownie wracamy do oszustów internetowych. Skupimy się na konkretnej ich metodzie, jednocześnie zdradzając Wam bardzo prosty sposób na poradzenie sobie z atakiem. Jak się bowiem okazuje, Santander już jakiś czas temu wprowadził niezwykle przydatną funkcję – dzięki niej po kilku kliknięciach będziecie już bezpieczni.
Santander zdradza, jak poradzić sobie z “fałszywymi pracownikami banku”

fot. Santander
W tym artykule skupimy się na jednej z technik manipulacji wykorzystywanej przez oszustów. Zapewne słyszeliście, że mają oni tendencję do podszywania się pod różnego rodzaju instytucje, w tym również jej pracowników. Cyberprzestępcy podszywają się pod doradców, informując o potencjalnym zagrożeniu konta lub o wykryciu nieautoryzowanego działania.
Koniec końców wszystko zależy od nich, aczkolwiek często spotkać się można z sytuacją, gdzie dzwonią w sprawie rzekomej blokady przelewu. Wówczas namawiają Was do wysłania pieniędzy na tzw. “konto bezpieczeństwa”, co ma przeciwdziałać atakowi złodziei. Zdarza się też, że rzekomy pracownik prosi o zainstalowanie aplikacji mobilnej.
Santander wspomina, że oszuści mogą próbować uzyskać Wasze dane pod pretekstem konieczności przeprowadzenia weryfikacji. Wtedy mogą poprosić Was o imię i nazwisko, numer PESEL, a czasem też o login i hasła do konta – wszystko po to, by zdobyć dostęp do Waszych pieniędzy. W takich okolicznościach warto skorzystać z mobilnej autoryzacji.
Nie zapominajcie o mobilnej autoryzacji
Klienci Santander Bank Polska mogą korzystać z funkcji mobilnej autoryzacji do potwierdzania tożsamości doradcy z infolinii. W czasie rozmowy klient otrzymuje powiadomienie push z imieniem i nazwiskiem konsultanta. Po zatwierdzeniu komunikatu można kontynuować rozmowę bez dodatkowej weryfikacji.
Mobilna autoryzacja działa także wtedy, gdy klient sam dzwoni na infolinię 19999 lub inicjuje połączenie z poziomu aplikacji. W takim przypadku tożsamość jest weryfikowana automatycznie, bez konieczności podawania dodatkowych danych. Funkcja jest dostępna w oficjalnej wersji aplikacji banku w App Store i Google Play.
Źródło: Santander
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.