PEKAO publikuje niezwykle pilne ostrzeżenie głównie dotyczące jego klientów. Udostępniona została niedługa wiadomość wraz z listą porad i rzeczy, które warto zrobić. Już teraz możemy Wam zdradzić, że sprawa dotyczy danych wrażliwych – warto więc, jak najszybciej zapoznać się z tym komunikatem.
Posiadanie konta bankowego wiąże się z pokaźną liczbą przywilejów. Mam jednak wrażenie, że w obliczu tak wielu korzyści ludzie zapominają o dość żmudnym etapie, a mianowicie odpowiednim zabezpieczeniu swoich danych oraz tworzeniu różnych, niełatwych haseł. W gruncie rzeczy problem ten nie dotyczy tylko klientów banku, a raczej wszystkich użytkowników.
Jedna z największych instytucji w Polsce właśnie zabrała w tej sprawie głos, publikując krótki, aczkolwiek niezwykle treściwy komunikat. W treści zwrócono uwagę na podstawowe zasady, o których powinien pamiętać każdy, kto korzysta z internetu. Dodatkowo PEKAO postanowiło podzielić się z nami kilkoma przydatnymi radami.
PEKAO zdradza, jak zwiększyć swoje bezpieczeństwo

Bank PEKAO na Windows Phone, fot. appManiaK.pl
W końcu wyciek danych nie jest żadną fikcją, a realnym problemem dotykającym sporą liczbę osób. Czasem na celowniku oszustów znajdują się dane do sklepu z grami lub jak podaje samo PEAKO do serwisu zarządzania projektami. Cyberprzestępcy nie mają litości i prawie zawsze po zdobyciu wrażliwych informacji starają się je jakoś wykorzystać.
Pamiętajcie, że logując się do serwisu Pekao24, nigdy nie powinniście wpisywać pełnego hasła. Bank stosuje tzw. maskowanie, co oznacza, że system poprosi jedynie o wybrane znaki z hasła. Jeśli jakaś strona lub osoba prosi Was o całość – to wyraźny sygnał ostrzegawczy.
Zadbajcie o to, by każde konto – zwłaszcza bankowe – miało inne hasło. Używanie jednego do wszystkiego to ryzyko, że po jednym wycieku stracicie dostęp do wielu usług. Hasła powinny być trudne do odgadnięcia – nie używajcie imion i dat urodzenia. Stosujcie kombinacje dużych i małych liter, cyfr oraz znaków specjalnych.
Zwracajcie uwagę na oceny siły hasła, które pojawiają się podczas jego tworzenia – te wskazówki nie są przypadkowe. Jeśli trudno Wam zapamiętać wszystkie dane, rozważcie używanie menadżera haseł. To bezpieczne narzędzie, które przechowa Wasze hasła w zaszyfrowanej formie. Warto pamiętać też o logowaniu dwuskładnikowym.
Jesteście ofiarą oszustwa? Bank radzi klientom, jak powinni postąpić
Jeśli podejrzewacie, że ktoś mógł poznać Wasze dane lub zauważyliście podejrzane operacje, działajcie od razu. Zastrzeżcie karty i zablokujcie dostęp do bankowości – możecie to zrobić w Pekao24, aplikacji PeoPay (Ustawienia > Bezpieczeństwo > Blokowanie kanałów dostępu) lub dzwoniąc pod numer 519 222 222.
Konieczne będzie także złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w najbliższej jednostce policji lub prokuratury. Po złożeniu takiego zgłoszenia, poinformujcie o tym bank – to pomoże w dalszym procesie wyjaśniania sprawy i ewentualnym odzyskaniu środków.
ING wystosowało bardzo ważną wiadomość. To komunikat, który warto przeczytać dziś, nie jutro
Źródło: PEKAO
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.