>
Kategorie: Huawei Newsy Wearables

Apple zdetronizowany, Huawei liderem wśród smartwatchy

Apple po raz pierwszy od dawna zostaje zdetronizowany na rynku smartwatchy i urządzeń noszonych. Pokonuje go nikt inny, jak Huawei, którego dominacja z roku na rok stale rośnie.

Huawei ma powody do zadowolenia. Chińskiemu producentowi udało się właśnie zostać liderem w rankingu producentów smarwatchy opublikowanym przez IDC. To pierwszy taki ranking od dłuższego czasu, w którym nie zwyciężył Apple.

Według raportu IDC za trzeci kwartał 2024 roku, rynek urządzeń noszonych, obejmujący smartwatche i opaski fitness, odnotował niewielki spadek. Globalne dostawy wyniosły tym razem około 139 milionów sztuk, co oznacza niewielki spadek o 1% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku. Mimo ogólnego spowolnienia rynku, kilka firm ma powody do świętowania. Odnotowały one bowiem znaczący wzrost i umocniły swoją pozycję na tym ważnym rynku.

Huawei pokonuje Apple na rynku smartwatchy

Zaskoczeniem jest tu przede wszystkim właśnie awans Huawei na pozycję lidera pod względem liczby sprzedanych urządzeń. Firma dostarczyła około 23,6 miliona sztuk, co oznacza wzrost o ponad 44% względem trzeciego kwartału 2023 roku.  Udział rynkowy firmy wyniósł więc aż 16,9%.

fot. IDC

Na sukces Huawei złożyła się przede wszystkim ekspansji na rynki w Azji i Bliskim Wschodzie oraz wprowadzenia nowych popularnych modeli, takich jak Watch GT 5 i innowacyjny Watch D2 z ciśnieniomierzem.

Apple brakuje tańszych propozycji

Apple dominujący w segmencie smartwatchy, zaliczył jednak spadek w łącznych dostawach urządzeń noszonych o 12,8%. Problemem giganta z Cupertino jest fakt, że nie posiada wielu tańszych alternatyw, przez co nie każdy w portfolio marki znajdzie coś dla siebie. Udział rynkowy firmy wyniósł więc aż 16,2%, niewiele mniej od Huawei.

Samsung także zanotował wzrost sprzedaży, aż o 24%, dzięki szerokiemu portfolio z flagowymi propozycjami, jak Galaxy Watch Ultra oraz bardziej przystępnymi modelami, jak Galaxy Fit3. Udział rynkowy Samsunga wyniósł 8,3%.

Wzrosty notuje także Xiaomi (14,7% udziału w rynku) i BBK Electronics (marki OPPO, OnePlus i Vivo – 5,6% udziału), proponujących przede wszystkim przystępne cenowo propozycje. Te produkty cieszą się powodzeniem szczególnie w krajach rozwijających się.

https://www.gsmmaniak.pl/1520931/test-huawei-watch-d2/

Źródło: IDC, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Telefony

Flagowiec Apple za 6000 złotych znowu z problemami. Kontrola jakości coraz gorsza?

Wydawałoby się, że Apple to synonim dbałości o każdy detal i skrupulatnej kontroli jakości. Tymczasem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Ten promocyjny model bije na głowę markę JBL, Xiaomi oraz Samsunga. Za 374 złote nie znajdziesz lepszego głośnika

Jeden z najciekawszych głośników do 500 złotych doczekał się w Polsce przyjaznej przeceny. Niejaki Soundcore…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Orange

HA HA HA, takiej „promocji” Black Friday jeszcze nie widziałeś. Po prostu wstyd

Akcje promocyjne Black Friday od zawsze wzbudzały emocje. I prawidłowo, gdyż nie zawsze czarnopiątkowe "okazje"…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Technologie

Już wiadomo, czemu połowa internetu nie działała. To nie był atak DDoS

Ogromna awaria Cloudflare sparaliżowała tysiące stron i aplikacji. Początkowo podejrzewano potężny atak DDoS, ale rzeczywista…

20 listopada 2025
  • Bankowość
  • Newsy

Klienci ING muszą się na to przygotować. Inaczej doświadczą potężnej irytacji

Najważniejsze usługi zostaną tymczasowo wyłączone. Bank ING nie pozostawia złudzeń, że klienci, którzy odpowiednio się…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Realme
  • Telefony

Ważny wyciek średniaka realme, który tym razem nie powinien ominąć Polski

realme szykuje kolejną odsłonę swojej popularnej serii średniaków. Nowy realme 16 Pro może zadebiutować już…

20 listopada 2025