fot. UKE
UKE prezentuje raport dotyczący nas – konsumentów telekomunikacji w Polsce. Okazuje się, że doceniamy zmiany na lepsze. Wciąż nie bardzo znamy się na AI, a 5G wielu z nas nadal niepokoi.
UKE z początkiem stycznia opublikował już raport przenoszenia numerów przez Polaków w 2023 roku. Tym samym wielkim zwycięzcą mijających miesięcy został Play, detronizując T-Mobile, który to przez cały 2022 rok szedł jak burza:
Polacy od tych operatorów uciekają, a do tych biegną w podskokach
Dziś UKE prezentuje nowy raport, tym razem dotyczący konsumentów telekomunikacyjnych, ich zwyczajów, wiedzy i wyborów. Co Polacy myślą obecnie o rynku komunikacyjnym?
Z badania wynika, że co piąty badany dostrzega pozytywne zmiany w kwestii rozwoju rynku usług telekomunikacyjnych – pod kątem liczby ofert, rozwoju technologii i poprawy jakości usług.
Co ciekawe, Polacy najlepiej oceniają jakość usług (87%), ich dopasowanie do potrzeb klientów (86%), a także różnorodność (85%) i jakość obsługi klientów (81%).
fot. Luke Porter / Unsplash
3/4 badanych twierdzi też, że dobrze wypada przejrzystość ofert, natomiast kwestia skuteczności reklamacji i rozpatrywania skarg ma się dobrze w Polsce tylko według 60% respondentów.
Najczęściej decydujemy się na korzystanie z usług telefonii komórkowej (97%), a aż 79% badanych korzysta z dostępu do internetu w telefonie do:
Co ciekawe, wysoki wynik obok telefonii komórkowej zdobyła także telewizja, z której to korzysta aż 80% badanych.
fot. Pxhere
A jak w Polsce ma się świadomość 5G? 78% badanych spotkało się z takim pojęciem, jak sieć 5G. Wciąż aż 52% z nich nadal uważa, że pole elektromagnetyczne może mieć negatywny wpływ na zdrowie człowieka.
Co ciekawe, z pojęciem sztucznej inteligencji, które bez wątpienia okazało się hasłem tego roku, spotkało się tylko 70% badanych. Zaledwie 21% z nich zaznaczyło, że korzystało przynajmniej raz w życiu z narzędzi sztucznej inteligencji (na przykład jakże popularnego ChatGPT).
Więcej, bo 27% spośród ankietowanych wie, czym jest internet rzeczy. Największe korzyści płynące z IoT, jakie postrzegają konsumenci, to:
fot. Meta messenger
Pojęcie OTT (Over the Top) zna natomiast 32% respondentów, jednak jednocześnie większość nie ma problemu z rozpoznaniem takich aplikacji jak Messenger (94% znajomości), WhatsApp (88%), czy Skype (choć tu już tylko 53%).
Wśród serwisów streamingowych wideo większość rozpoznaje Netflixa (79%), ponad połowa HBO Max (55%), a prawie połowa Disney+ (49%). Spotify kojarzy 50% ankietowanych, natomiast Tidal już tylko 39%.
https://www.gsmmaniak.pl/1466590/revolut-miedzynarodowe-przelewy-na-telefon/
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…
Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…
Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…
Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…
Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…
Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…