Kolejny tydzień, kolejny wyciek danych – tym razem poszkodowani są klienci jednego z operatorów płatności odroczonych. Ten informuje o pomyłce, przez którą dane użytkowników trafiły do innej instytucji!
Twisto – działający w Polsce operator płatności odroczonych – informuje o wycieku danych klientów, do którego doszło bardzo niedawno, bo w ubiegły piątek, 2 czerwca.
Wtedy to doszło naruszenia ochrony danych u operatora oraz do „nieumyślnego” przesłania informacji o umowach klientów do Biura Informacji Kredytowej.
Biuro Informacji Kredytowej to przedsiębiorstwo założone przez Związek Banków Polskich i prywatne banki, którego zadaniem jest gromadzenie, integrowanie i udostępnianie danych dotyczących historii kredytowej klientów banków.
Całe szczęście nie ma więc raczej obaw, że dane Polaków trafiły w niepowołane ręce. Mimo wszystko sprawa bardzo niepokoi.
Wyciek danych w Twisto. Jest się o co martwić?
Cała sprawa jest dość tajemnicza, bo Twisto nie podzielił się szczegółami wycieku. Jak mogło dojść do tak dużej pomyłki, w wyniku której dane klientów trafiły do innej instytucji?
Oczywiście jednocześnie przekonuje, że taki wyciek to nic wielkiego. Nie ucieka jednak od odpowiedzialności:
Zdarzenie zostało wykryte przez jednego z naszych pracowników, skontaktowaliśmy się z BIK z prośbą o jak najszybsze usunięcie nieprawidłowo wpisanych informacji – dostaliśmy informację zwrotną, że zostanie to wykonane w ciągu najbliższych 2-3 dni roboczych. – tłumaczy klientom Twisto.
W związku ze zdarzeniem firma dodatkowo dokonała stosownego zgłoszenia do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Jak wielu użytkowników zostało dotkniętych wyciekiem? Tego nie wiemy – operator twierdzi, że ze względów bezpieczeństwa nie może udzielić takich informacji.
Przeczytaj również
Tę aktualizację Chrome pobierz JAK NAJSZYBCIEJ! Uratuje Cię przed najgorszym
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.