>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Zuckerberg przegina. Instagram wciśnie nam jeszcze więcej reklam?!

Chciałabym, aby ten wpis dotyczył nowych, ciekawych funkcji w aplikacji Instagram. Niestety nie tym razem. Zamiast tego platforma stawia na większą porcję reklam – znowu. Gdzie tym razem postanowił wcisnąć je Zuckerberg.

Instagram nie od dziś zmienia się raczej w serwis zakupowo-reklamowy niż miejsce, w którym dzieliliśmy się ze znajomymi zdjęciami naszych śniadań, psów czy kotów. Reklama goni tu reklamę.

Nie ważne czy przeglądamy posty na tablicy – gdzie Instagram non stop podsuwa nam treści sponsorowane – czy odpalamy relację influencera – tu zaraz wyskoczy nam jakaś współpraca reklamowa.

Instagram pokazał już, co potrafi, w 2018 roku – to wtedy w miejsce funkcji Odkrywaj weszła zakładka Zakupy. To dobitnie pokazało, o co dokładnie chodzi Zuckerbergowi. To jednak dla użytkowników było już za dużo. Brak zainteresowania odbiorców zakupami w Instagramie sprawił, że zakładka ta zniknęła z aplikacji z poczatkiem 2023 roku.

Mogłoby się wydawać, że reklam na Instagramie nie może być już więcej – a jednak! Może być jeszcze gorzej.

Instagram z reklamami w wyszukiwarce

Instagram rozpoczął bowiem właśnie testy wyświetlania reklam w wynikach wyszukiwania.

Z wyszukiwarki często korzystamy nie tylko po to, by znaleźć tam konta naszych bliskich czy znanych nam osobistości, ale też aby wyszukać ciekawe kadry z miejsc, w które się wybieramy, inspiracje jedzeniowe czy różnej maści specjalistów.

Zuckerberg chyba niedawno zorientował się, że w tej sekcji nie ma jeszcze reklam, i chce ten błąd jak najszybciej naprawić. Instagram planuje udostępnić tę formę reklam globalnie już w nadchodzących miesiącach. Na razie trwają jej testy. Raczej nie mamy się jednak co spodziewać tego, że platforma zrezygnuje po nich z tej formy reklamy.

fot. Instagram

To jeszcze nie koniec genialnych pomysłów twórców Instagrama. Niebawem w aplikacji mają pojawić się również reklamy przypominające. Te miałyby pozwolić markom na wysyłanie do nas specjalnych powiadomień dotyczących na przykład premiery produktów czy startu wyprzedaży.

Brzmi strasznie? Dobra wiadomość jest jednak taka, że na te powiadomienia będziemy musieli wyrazić zgodę, a może nawet chęć skorzystania z takiego powiadomienia od danej firmy.

Po wyrażeniu zgody, Instagram powiadomi Cię o wydarzeniu trzykrotnie: jeden dzień przed wydarzeniem, 15 minut przed wydarzeniem oraz tuż po jego rozpoczęciu.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1393963/falszywe-kody-qr-poczta-polska-ostrzega/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Operatorzy

Revolut już jest operatorem! Daje dorodną paczkę w roamingu UE i USA

Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…

30 kwietnia 2025
  • Motorola
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Wygląda jak flagowiec za 6000 zł, kosztuje ułamek tego. Test telefonu, który w promocjach będzie hitem

Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…

30 kwietnia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

mObywatel padł ofiarą hakerów. Zmasowany atak na rządową aplikację

Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Jeszcze poczekasz na ważną aktualizację Galaxy S25, ale użytkownicy starszych Samsungów nie mają się czym przejmować

Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

OnePlus oficjalnie potwierdza, że ich najlepszy telefon w historii nigdy nie trafi do Polski

To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…

30 kwietnia 2025
  • Newsy

Sprawdź, jak wypada RTX 5060 w laptopach. Czy warto będzie kupić nowy sprzęt z kartą Nvidii?

Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…

30 kwietnia 2025