>
Kategorie: Newsy

Vectra musi oddać nam zabrane pieniądze. Jest też potężna grzywna – aż 22 mln zł

UOKiK zadecydował – Vectra bezprawnie naliczała opłaty swoim klientom w umowach na czas nieokreślony. Teraz operator zapłaci 22 miliony kary, a do tego musi zwrócić klientom wszystkie pobrane od nich w ten sposób pieniądze.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował właśnie o bardzo wysokiej grzywnie, jaka została nałożona na Vectrę. Dostawca musi zapłacić aż 22 miliony złotych. Co takiego skłoniło UOKiK do takiej decyzji?

Jak tłumaczy Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, w latach 2019-2020 Vectra miała bezprawnie zmieniać zapisy umów na czas nieokreślony.

W kolejnych latach, na podstawie bezprawnie wprowadzonej zmiany w umowach, operator informował klientów o podwyższeniu opłaty abonamentowej za każdą z usług telekomunikacyjnych o 5 złotych miesięcznie – telewizji lub dostępu do internetu (60 zł lub 120 zł w skali roku).

fot. Vectra

Jakie wyjście z sytuacji mieli klienci? Mogli zgodzić się na bezprawie proponowanie zmiany lub wypowiedzieć umowę z operatorem. Wielu więc ostatecznie godziło na takie rozwiązanie – Vectra wykorzystywała fakt, że „to tylko 5 złotych”, a co zrozumiałe, klienci nie mieli ochoty na zamieszanie związane ze zmianą dostawcy.

Oto jak swoją decyzję komentuje UOKiK:

Prezes UOKiK wielokrotnie wskazywał, że zmiana istotnych warunków trwającej umowy zawartej na czas nieoznaczony może nastąpić tylko wówczas, gdy umowa to wyraźnie przewiduje.  W tego rodzaju umowach każda zmiana powinna być dokonana w oparciu o prawidłową klauzulę modyfikacyjną, która precyzuje jaki warunek umowy i w jakich okolicznościach może się zmienić.

fot. olly, Fotolia.com

Vectra słono zapłaci za swoje wybryki

Sprawa Vectry rozpatrywana była przez UOKiK od listopada 2021. Dziś Urząd wydał decyzję, nakładającą na Vectrę karę w wysokości ponad 22 milionów złotych.

Firma ma też oczywiście nakaz zaniechania praktyki, a także usunięcia jej skutków – Vectra musi zwrócić klientom wszystkie bezprawnie pobrane od nich pieniądze.

Operator musi poinformować wszystkich poszkodowanych konsumentów o przysługującym im prawie do rekompensaty w postaci zwrotu opłat abonamentowych w zakresie podwyżki wprowadzonej przez klauzulę, przez cały okres jej pobierania.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1376622/skyshowtime-premiera-cena-w-polsce/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Artykuł sponsorowany
  • Promocje

Sprawdź te 4 promocje Black Friday Weeks! Xiaomi i Samsung taniej

RTV EURO AGD przecenia hitowe urządzenia. To smartfon Redmi z aparatem 200 MP, poręczny tablet…

20 listopada 2025
  • Promocje

Epic Games ma dla Was dwie wyjątkowe strategie. Takiej okazji już dawno nie było

Fani strategii mogą czuć się kokietowani. Epic Games w ramach rozdawnictwa postanowił udostępnić graczom dwa…

20 listopada 2025
  • Promocje

Takiego G-Shocka nie ma nawet Casio. Za 60 złotych dostajesz kapitalną baterię, IP68 i latarkę

Tanich smartwatchy o designie G-Shocka jest wiele, ale to BlitzWolf BW-AT7 robi największe wrażenie -…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Kwartały mijają, a jest to wciąż najlepszy pancerny smartfon producenta. Nie tylko IP69 i MIL-STD-810H

W ostatnich miesiącach zadebiutowało parę pancernych smartfonów polskiego HAMMER-a, ale żaden z nich nie jest…

20 listopada 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Może i jest cieniasem, ale na pewno nie pod względem specyfikacji. Przeciwnie – wręcz czaruje wyposażeniem

Do sieci trafiła specyfikacja maluszka dopełniającego serię Honor Magic8. Model Mini przenika się z wersją…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czy warto TERAZ kupić Roborock Saros 10R?

Roborock Saros 10R ma system nawigacji nawet 21 razy dokładniejszy od klasycznego LiDARu i mierzy…

20 listopada 2025