Nokia Lumia 900 to na chwilę obecną najmocniejszy smartfon sygnowany logo fińskiego producenta pracujący pod kontrolą systemu Windows Phone, którego nie można pozostawić bez komentarza. Jedni uważają go za zbyteczny, ze względu na brak aktualizacji do najnowszej wersji mobilnych okienek oraz za niewielkie różnice pomiędzy modelem Lumia 800, inni zaś bez zastanowienia poleciliby go swoim znajomym rodzinie, jak wynika z dwóch niezależnych analiz przeprowadzonych dotyczących zadowolenia z zakupu.
Z pewnością Nokia Lumia 900 w Polsce rzeszy fanów nie zdobędzie chociażby ze względu na swoją wysoką cenę oraz obecność od dłuższego czasu na rynku modelu Lumia 800, która kosztuje o wiele mniej a różni się głównie zaimplementowanym wyświetlaczem. Jednak zupełnie inaczej sytuacja mai się Wielkiej Brytanii czy Stanach Zjednoczonych, a to wszystko za sprawą gigantycznej kampanii reklamowej oraz niskich cen przy dwuletnich zobowiązaniach z operatorem. Tamtejsi posiadacze są wprost zakochani w swoim smartfonie według badań przeprowadzonych przez firmę Nielsen, a cała akcja zakończyła się wietrzeniem pustych magazynów.
Taki stan rzeczy przełożył się na 96% zadowolenie wśród 810 respondentów, którzy w ostatnich 45 dniach dokonali zakupu wspominanego modelu. Podobnie ma się sytuacja z poleceniem go znajomym gdyż aż 95% zrobiłoby to bez zastanowienia a 83% przyznaje, że smartfon przerósł ich najśmielsze oczekiwania. Najciekawsze jest jednak to, że 85% ankietowanych ponownie dokonałaby zakupu Noki Lumii 900, gdyby zaszła taka konieczność Według 42% osób biorących odział w badaniu wynika, ze fiński produkt z Windows Phone na pokładzie przewyższa konkurencyjne produkty, 49% uważa, że smartfon jest lepszy. Tylko 7% przyznaje, że na rynku są równie dobre urządzenia a 2% odpowiedziało, że mogli wybrać lepiej.
Jak widać wyniki prezentują się naprawdę dobrze, jednak jak wynika z tych przeprowadzonych tydzień wcześniej przez agencję analityczną – Yankee Group – na grupie 111 respondentów, model ten jest kolokwialnie pisząc bublem.
W badaniu należało wskazać poziom zadowolenia w skali od 1 do 15, gdzie aż 41% ankietowanych opowiedziało się za najniższą notą, natomiast najwyższą niespełna 2.5 %. Według grupy analityków z Yankee Group za tak wysoki stopień niezadowolenia odpowiedzialna jest amerykańska siec AT &T, gdyż model ten oferowany był w bardzo niskiej cenie co przełożyło się na przyciągniecie rzeszy niezorientowanych użytkowników, urzeczonych niską cena produktu oraz eleganckim designem.
Analizując, jednak dogłębniej wyniki powyższej ankiety można dojść do wniosku, ze wyniki nie przekładają się na faktyczny stan rzeczy, biorąc pod uwagę, że Nokia Lumia 900 w sklepach internetowych Amazon otrzymała średnią 4.5 wyciągnięta spośród 600 recenzji. A waszym zdaniem, która ankieta jest bardzie wiarygodna?
źródło:pocketnow
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.