W opublikowanym raporcie najdroższych marek na świecie, w TOP 10 znalazło się miejsce tylko dla jednego operatora komórkowego z Europy. Zdaniem Millward Brown, tym operatorem jest Vodafone z siedzibą w Wlk. Brytanii, który zajął 9 miejsce. W czołówce zestawienia znalazło się też miejsce dla China Mobile.
Pomimo całego kryzysu, ogólna wartość TOP 100 światowych marek wyniosła w badaniach z 2009 roku o 1,7% więcej niż w raporcie z 2008 roku. Pierwszą trójkę nie trudno odgadnąć – króluje Google (warte przeszło 100 mld dolarów, wzrost o 16%), które wyprzedza Microsoft i Coca-Colę.
Ogólnie w setce znajduje się sporo marek powiązanych z branżami IT, telekomunikacją, czy GSM, które są niezwykle innowacyjne. Oczywiście, były i takie marki, które z pierwszej „setki” wypadły. Chodzi przede wszystkim o Forda.
TOP 10 najbardziej wartościowych marek na świecie kształtuje się następująco:
#1 Google
#2 Microsoft
#3 Coca-Cola
#4 IBM
#5 McDonald’s
#6 Apple
#7 China Mobile
#8 General Electric
#9 Vodafone
#10 Marlboro
Warto także zauważyć, iż operatorzy komórkowi odznaczają się zdaniem Millward Brown największym procentowym wzrostem wartości – rzędu 29%. Największe spadki zaś notują w dorocznych raportach branże ubezpieczeń i motoryzacji.
Polecam wszystkim fascynujący raport Millward Brown, do pobrania w pliku PDF z tego linku: Brandz TOP 100 2009 report.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Wygląda na to, że YouTube niedługo zarzuci Was nowymi, niepomijalnymi reklamami. Google testuje właśnie funkcję,…
OPPO szykuje się do globalnej premiery aż kilku urządzeń. Poza słuchawkami Enco Buds 3, smartwatchem…
Nothing Phone 3a Pro to moim skromnym zdaniem jeden z najlepszych telefonów do 2000 złotych.…
Sker Ritual – to bez wątpienia FPS, który można określić mianem niedocenionego. Teraz każdy z…
Wydany swego czasu komunikat przez Santander może zaskoczyć wielu klientów. Popularny bank poinformował użytkowników o…
Być może nie najlepszy na rynku i być może nie najwydajniejszy. Ale na pewno bardzo…