W opublikowanym raporcie najdroższych marek na świecie, w TOP 10 znalazło się miejsce tylko dla jednego operatora komórkowego z Europy. Zdaniem Millward Brown, tym operatorem jest Vodafone z siedzibą w Wlk. Brytanii, który zajął 9 miejsce. W czołówce zestawienia znalazło się też miejsce dla China Mobile.
Pomimo całego kryzysu, ogólna wartość TOP 100 światowych marek wyniosła w badaniach z 2009 roku o 1,7% więcej niż w raporcie z 2008 roku. Pierwszą trójkę nie trudno odgadnąć – króluje Google (warte przeszło 100 mld dolarów, wzrost o 16%), które wyprzedza Microsoft i Coca-Colę.
Ogólnie w setce znajduje się sporo marek powiązanych z branżami IT, telekomunikacją, czy GSM, które są niezwykle innowacyjne. Oczywiście, były i takie marki, które z pierwszej „setki” wypadły. Chodzi przede wszystkim o Forda.
TOP 10 najbardziej wartościowych marek na świecie kształtuje się następująco:
#1 Google
#2 Microsoft
#3 Coca-Cola
#4 IBM
#5 McDonald’s
#6 Apple
#7 China Mobile
#8 General Electric
#9 Vodafone
#10 Marlboro
Warto także zauważyć, iż operatorzy komórkowi odznaczają się zdaniem Millward Brown największym procentowym wzrostem wartości – rzędu 29%. Największe spadki zaś notują w dorocznych raportach branże ubezpieczeń i motoryzacji.
Polecam wszystkim fascynujący raport Millward Brown, do pobrania w pliku PDF z tego linku: Brandz TOP 100 2009 report.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…
Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…
Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…
Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…
To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…
Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…