Jak wyglądała sprzedaż smartfonów największych producentów w pierwszym kwartale tego roku? Okazuje się, że wszyscy zaliczyli ogromne spadki. Największe zanotował Samsung i Huawei. Najmniejsze, o dziwo – Xiaomi.
Nowe informacje i statystyki opublikowane przez firmę Gartner wskazują, że w pierwszym kwartale 2020 roku wszyscy czołowi producenci smartfonów odnotowali spadek sprzedaży swoich urządzeń.
Globalnie – rynek już nie tyle wyhamował – co po prostu się „zatrzymał”, ponieważ mówimy o drastycznie mniejszym wzroście (-20,2%) w skali rok do roku. Łącznie sprzedano 299,138 mln sztuk urządzeń – o około 75 mln mniej niż rok temu w analogicznym okresie.
Najgorzej poradziło sobie Huawei. Chińczycy zanotowali spadek o prawie jedną trzecią (-27,3%), sprzedając 42,499 mln sztuk swoich urządzeń. Na drugim miejscu pod względem słabego początku roku uplasowali się Koreańczycy. Samsung sprzedał 55,333 mln egzemplarzy smartfonów, co przełożyło się na 18,5% i (jednocześnie) największy udział w rynku. W skali do rok do roku Samsung zanotował spadek wzrostu sprzedaży o 22,5%.
W statystykach ujęta została także firma Oppo z wynikiem -19.1% (sprzedaż na poziomie 23,949 mln sztuk), jeśli chodzi o wzrost w stosunku rok do roku. Inni producenci – skumulowani – odnotowali spadek wzrostu o prawie jedną czwartą (-24,2%).
https://www.gsmmaniak.pl/1145253/tapeta-samsung-bug/
Okazuje się, że w tym „kryzysie” najlepiej radzi sobie Apple. W pierwszym kwartale 2020 roku koncern z Cupertino sprzedał 40,92 mln smartfonów – czyli tylko o 3,7 mln mniej niż w pierwszym kwartale 2019 roku. Przełożyło się to na spadek wzrostu o 8,2%.
Zaskakująco najlepiej wypadło jednak Xiaomi. Chińczycy, jako jedyni zakończyli pierwszy kwartał 2020 roku na plusie (wzrost o 1,4% rok do roku), sprzedając 27,817 mln sztuk swoich urządzeń.
https://www.gsmmaniak.pl/1145522/honor-30s-w-europie-cena-specyfikacja/
Raport zaznacza, że bezpośrednią przyczyną globalnego zahamowania sprzedaży smartfonów był lockdown i pandemia. To wydaje się jasne. Co ciekawe, podawany jest chociażby przykład firmy Samsung, która pomimo dobrych działań w obszarze logistyki sprzedaży i nowych premier na początku roku została ostatecznie pokonana przez wyżej wymienione czynniki.
Przed Huawei prawdopodobnie jeden z najbardziej „wymagających” okresów, jakiego firma doświadczyła. Chińczycy borykają się dodatkowo z brakiem wsparcia usług Google, czy amerykańskim rządem. O ekspansji tego producenta na świecie w najbliższym czasie można na razie zapomnieć.
Najciekawsze stwierdzenie z raportu dotyczy jednak Apple. Wynika z niego, że Apple miało dobry początek roku i rozpędzenie producenta mogło spokojnie doprowadzić do wygenerowania rekordowego kwartału pod względem sprzedaży. Wszystko pokrzyżowała pandemia.
Wiele wskazuje więc na to, że gdyby nie nadzwyczajna sytuacja na świecie – w pierwszym kwartale 2020 roku mielibyśmy dwóch zwycięzców – Apple i Xiaomi.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…
Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…
Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…
Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…
To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…
Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…