Kategorie: Apple Ciekawostki iOS Newsy Telefony

Apple przegina z reklamami w iPhone’ach? To bzdura!

Znany ze wcześniejszej krytyki Windowsa 10 Steve Streza atakuje Apple za nachalne reklamy w powiadomieniach. Inżynier nazwał iOS 13 oprogramowaniem reklamowym, z czym absolutnie nie mogę się zgodzić. Podsumujmy istotne dla sprawy fakty.

Apple ma wiele za uszami, lecz oskarżenia Steve’a Strezy w kwestii reklam na iPhone’ach przypominają mi tłumaczenia przeciwników sieci 5G, obawiających się o „promieniowanie”. Mimo że należę do sympatyków rozwiązań giganta z Cupertino, zdarza mi się krytykować, niekiedy ostro jego posunięcia. Tym razem stanę po stronie Sadowników, choć z jednym małym zastrzeżeniem.

Steve Streza nazywa iOS oprogramowaniem reklamowym

Steve Streza to programista, który zasłynął wcześniej z krytyki wobec Microsoftu. Rzeczony jegomość twierdził bowiem, iż Windows 10 jest czymś w rodzaju oprogramowania adware. Okazuje się, że inżynier podobne zdanie ma również o mobilnym systemie operacyjnym iOS. W jego mniemaniu Apple serwuje agresywne reklamy, zarabiając tym samym podwójnie (pośrednio) na sprzedaży iPhone’ów. Nie mogę się z tym zgodzić.

Zacznijmy od początku. Otóż Streza uważa, że w iOS 13 znajduje się zbyt wiele reklam sugerujących, wręcz namawiających do płatnych subskrypcji usług Apple. Mowa o Apple Music oraz Aple TV+, które stanowią integralną część systemu oraz ekosystemu. Jasne, reklamy w urządzeniu kosztującym niemałe pieniądze byłyby nie do końca fair, jednak należy zwrócić uwagę na jedną bardzo ważną kwestię…

Otóż reklamy dotyczą usług giganta, czyli będących częścią ekosystemu. Apple nie reklamuje rozwiązań partnerów czy reklamodawców. Wszystko zostaje „w rodzinie”, dlatego też za nic nie mogę zrozumieć stanowiska tytułowego inżyniera. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że chodzi o usługi streamingowe, a w przypadku takowego oprogramowania reklamowanie subskrypcji jest czymś normalnym. Czyż nie tak samo działa system zachęcający do opłacenia Spotify czy Netflixa?

Jedynie, co można zarzucić Apple w temacie reklam to to, że notyfikacje pojawiają się niezależnie od ustawień systemowych odnoszących się do powiadomień. Cóż, dodam ponownie — to usługi własnościowe i nie widzę w tym niczego złego.

Uważacie, że Apple przesadza z reklamami w iOS 13?

https://www.gsmmaniak.pl/1104230/smartfon-xiaomi-android-plynnosc-szybkosc-wydajnosc-po-trzech-latach/

Źródło

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Nowy, średniopółkowy kompakt zdradza zmiany w wyglądzie i… prezent w przedsprzedaży?

Oto, jak będzie wyglądać Sony Xperia 10 VI. Nowy średniak Japończyków odkrył przed nami cały…

6 maja 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Król mobilnej fotografii odkrył karty chwilę przed premierą. Takie zdjęcia robi

Premiera vivo X100 Ultra zbliża się wielkimi krokami, a my otrzymujemy kolejną dawkę przecieków. Czy…

6 maja 2024
  • Artykuły

Jeżeli zabalowałeś w majówkę, to musisz poznać te zapowiedzi premiery i przecieki #ZimaoHITach

Przegapiłeś najważniejsze informacje ze świata smartfonów? To sprawdź przegląd tygodnia w serii "Zima o HITach".…

5 maja 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Instagram z nowymi funkcjami, także w Polsce. Jedna jest dość ekscentryczna

Instagram dodaje sporo nowości, które udostępniane są także Polakom. Chodzi o nowe interaktywne naklejki w…

5 maja 2024
  • Co kupić?
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Oto smartfony na lata, które od ręki kupisz w Polsce. Na pewno znajdziesz ulubieńca

Smartfon na lata to gratka dla niejednego ManiaKa. Zastanawiasz się, jaki telefon kupić, aby cieszyć…

5 maja 2024
  • Promocje

Tani tablet od Samsunga w dobrej promocji. Kupisz go za mniej niż 900 zł już z wysyłką

Dobry tablet wcale nie musi kosztować fortuny. Samsung Galaxy Tab A9+ doczekał się teraz dobrej…

5 maja 2024